نخستین جشنواره فیلم مستند «بهشت» ۷ تا ۹ اسفندماه ۱۳۹۷ به‌همت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

نخستین جشنواره فیلم مستند "بهشت" برگزار می‌شود+پوستر

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین؛ نخستین جشنواره فیلم مستند «بهشت» به‌همت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی از ۷ تا ۹ اسفند ۱۳۹۷ در پردیس سینمایی هویزه مشهد برگزار می‌شود.

این جشنواره با محوریت زیارت امام هشتم برگزار و در آن موضوعاتی مانند پیاده‌روی دهه آخر ماه صفر و با هدف پاسداری از میراث هنر اسلامی، توسعه فرهنگ رضوی و تبیین رابطه مردم و اهل بیت(ع) در میان مجاوران و زائران حرم امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

جشنواره فیم مستند بهشت با محورهایی چون مسابقه ملی، مسابقه آثار موبایلی، مرور فیلم‌های شاخص مرتبط با زیارت حرم رضوی از گذشته تا امروز برگزار و نکوداشت یک مستندساز و برگزاری کارگاه‌های تخصصی، پژوهشی و هنری از جمله بخش‌های آن است.

در بخش «مسابقه ملی» همه آثار تولیدی در راستای اهداف و موضوع جشنواره، در قالب فیلم مستند می‌توانند در این بخش حضور یابند. همچنین در بخش «مسابقه آثار موبایلی» فقط آثار مرتبط با موضوع اصلی جشنواره که با دوربین تلفن همراه و به‌صورت مستند ضبط شده‌اند، امکان شرکت دارند. حداکثر زمان هر اثر در بخش مسابقه ملی ۴۰ دقیقه و در بخش آثار موبایلی یک دقیقه است. البته با توجه به برگزاری اولین دوره این جشنواره، تولید آثار ارسالی می‌تواند از سال ۱۳۸۸ به بعد باشد.

علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره فیلم مستند بهشت می‌توانند تا ۳۰ دی ۱۳۹۷ با مراجعه به سایت www.aqart.ir در این جشنواره نام‌نویسی کرده و تا دهم بهمن سال جاری آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی مشهد، خیابان کوهسنگی ۹، عدالت ۱۸، مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی ارسال کنند.

کارگاه‌های این جشنواره با حضور منتخبانی که در این کارگاه‌ها نام‌نویسی کرده‌اند روزهای ۱۹، ۲۰ و ۲۱ دی ۱۳۹۷، در مشهد برگزار می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.