یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد تحقیقات عربستان درباره پرونده قتل جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی معتبر و کافی نیستند.

مقام آمریکایی: عربستان برای رهایی از ماجرای قتل خاشقچی باید روایت معتبری ارائه کند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، یک مقام ارشد آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد مقامات عربستان از نحوه پیگیری روند تحقیقات درباره ماجرای قتل جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری این کشور در ترکیه هنوز اطلاعات معتبری را مطرح نکرده‌اند.

وی گفت: از نظر ما روایت‌هایی که طی مراحل قضایی در خصوص پرونده قتل جمال خاشقچی از سوی عربستان سعودی ارائه شده است مصداق حقیقی ندارند و کافی نیستند.

این مقام آمریکایی با اشاره به سفر مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به ریاض در هفته جاری گفت: پمپئو در سفر خود درباره قتل خاشقچی با مقامات سعودی گفتگو خواهد کرد.

وی افزود: فشارها در این خصوص ادامه خواهد داشت تا مقامات سعودی آنچه را که رخ داده است، اعلام کنند و تحقیقات قضایی عربستان که در هفته گذشته صورت گرفته شفاف سازی شود.

این مقام ارشد آمریکایی در پایان تاکید کرد عربستان باید هویت تمامی عاملان و برنامه‌ریزان این قتل را شناسایی و آنان را متناسب با جنایتی که مرتکب شده‌اند، مجازات کند.

عربستان سعودی در حالی پنجشنبه گذشته در اولین جلسه محاکمه متهمان پرونده قتل خاشقچی ۵ نفر را به اعدام محکوم کرد که هویت این افراد فاش نشده است.

دفتر حقوق‌بشر سازمان ملل متحد نیز محاکمه عاملان قتل خاشقچی در عربستان سعودی را کافی ندانسته و خواستار تحقیقات مستقل و بین‌المللی درباره قتل این روزنامه نگار منتقد سعودی شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.