فرانسه قصد دارد تدابیر امنیتی در بنادر شمالی خود را برای مقابله با مهاجرانی که قصد عبور از کانال انگلیس را دارند، افزایش دهد.

تدابیر امنیتی فرانسه برای "مقابله با مهاجران خارجی" تشدید می‌شود

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، کریستوف کاستانر وزیر کشور فرانسه روز جمعه در سخنانی تاکید کرد: پاریس تدابیر امنیتی در بنادر شمالی را تشدید خواهد کرد تا با مهاجران روزافزونی که قصد عبور از کانال انگلیس و رسیدن به مرز بریتانیا را دارند، مقابله کند.

وی در ادامه افزود: بیش از ۵۰۰ مهاجر که اکثر آنها ایرانی هستند، سعی کرده اند تا از طریق این آبراه خود را به مرز بریتانیا برسانند.

حدود ۲۷۶ مهاجر توانسته اند خود را به بریتانیا برسانند ولی مقام های فرانسوی مانع از عبور ۲۲۸ مهاجر دیگر از طریق این کانال شده اند. بیش از ۸۰ درصد این تلاش ها در ماه دسامبر انجام شده است.

وزیر کشور فرانسه اظهار داشت: این برنامه عملیاتی باید ما را قادر سازد تا به عبور مهاجران غیرقانونی از طریق این کانال و رسیدن به مرز بریتانیا پایان دهیم. اقدام این مهاجران نه تنها غیرقانونی بلکه خطرناک است. این به نفع ما و بریتانیا است که مانع از توسعه مسیرهای جدید قاچاق انسان شویم چرا که این مساله می تواند بار دیگر مهاجران غیرقانونی را به سوی مرزهای ما جذب کند.

این در شرایطی است که انگلیس نیز تدابیر امنیتی برای مقابله با مهاجران خارجی را افزایش داده است.

ساجد جاوید وزیر کشور انگلیس در سخنانی تاکید کرد: لندن با فراخواندن ۲ قایق گشتی که در ماموریت های خارجی بودند، قصد دارد روند مقابله با مهاجران خارجی را که قصد دارند از فرانسه وارد خاک این کشور شوند، تشدید کند.

وی افزود: تعداد مهاجرانی که قصد دارند با عبور از کانالی که فرانسه و انگلیس را به یکدیگر متصل می کند، وارد خاک بریتانیا شوند به شدت رو به افزایش است.

مساله مهاجرت موجب برانگیخته شدن احساسات سیاسی در انگلیس در آستانه خروج این کشور از اتحادیه اروپا شده است. کمتر از سه ماه زمان به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا فرصت باقی مانده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.