دبیرکل حزب وحدت مسلمین در دیدار با وزیر کشمیر و گیلگت بلتستان خواهان پذیرفته شدن این منطقه به عنوان یک ایالت مستقل شد.

 "گیلگت بلتستان" به عنوان یک ایالت مستقل پاکستان پذیرفته شود

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، حجت الاسلام «راجا ناصر عباس جعفری» دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین با «علی امین گنداپور» وزیر کشمیر و گلگت بلتستان دیدار کرد.

وی در این دیدار خواهان ایفای نقش دولت برای رسیدگی به حقوق مردم گیلکت بلتستان که مردمی وطن پرست هستند، شد.

 جعفری تأکید کرد: حاکمان گذشته وعده‌های زیادی درباره رسیدگی به امور گیلگت بلتستان دادند اما هرگز اقدامی برای احقاق حقوق مردم این سرزمین انجام ندادند.

وی خواهان پذیرفته شدن گیلگت بلتستان به عنوان یک ایالت مستقل شد.

گنداپور نیز در این دیدار گفت: دولت حزب تحریک انصاف مصمم به احقاق حقوق مردم گیلگت بلتستان است و به زودی خبرهای خوبی در این زمینه خواهیم داد.

وی افزود: اطمینان داشته باشید فداکاری مردم گیلگت بلتستان برای پاکستان فراموش نخواهد شد.

چندی پیش «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان با رسمی شدن گلیگت بلتستان به عنوان یکی از ایالت‌های این کشور، موافقت کرد و اجازه داد کابینه در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

وی افزود: تا زمان تعیین تکلیف کامل کشمیر، این منطقه یکی از ایالت‌های پاکستان خواهد بود.

هم اکنون منطقه گیلگیت بلتستان از سوی دولت پاکستان به عنوان یک منطقه جغرافیایی جداگانه شناخته می شود که دارای پارلمان و سروزیر مخصوص به خود است.

مردم گیلگت بلتستان خواهان الحاق رسمی این منطقه به پاکستان به عنوان یک ایالت، حق رأی دادن و داشتن نماینده در مجلس ملی هستند.

منطقه گیلگت و بلتستان به دلیل قرار داشتن در مسیر کریدور اقتصادی چین و هم مرز بودن با این کشور از اهمیت جغرافیایی زیادی برخوردار است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.