روزنامه ترکیه‌ای صباح در مطلبی نوشت صلح و ثبات در جهان برای صنایع تسلیحاتی آمریکا که بخش مهم از اقتصاد این کشور را تشکیل می‌دهد، خطری بزرگ به شمار می‌رود.

صلح و ثبات جهانی تهدیدی برای صنایع تسلیحاتی آمریکا

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، روزنامه صباح چاپ ترکیه در مقاله‌ای در شماره امروز خود با اشاره به سیاست‌های نظامی مداخله‌جویانه واشنگتن در مناطق مختلف جهان نوشت حاکمیت صلح در جهان برای صنایع تسلیحاتی آمریکا خطری بزرگ به شمار می‌رود!

صباح در این مقاله به اختلاف نظر وزیر خارجه آمریکا و رئیس‌جمهور این کشور در قبال ترکیه و عملیات این کشور علیه شبه‌نظامیان کرد در شمال سوریه اشاره کرد و با تاکید بر اینکه مسائل موجود در سیاست خارجی آمریکا فقط ناشی از افرادی مانند ترامپ و یا پمپئو نیست، نوشت: ریشه مسئله وجود ساختار پیچیده آمریکاست. همچنین ساختار مراکز پنهان قدرت در آمریکا نه تنها این کشور بلکه همه جهان را به بی‌ثباتی سوق می‌دهد. آیزنهاور، رئیس جمهور اسبق آمریکا، سال ۱۹۵۲ میلادی در پاسخ به سوال که چه کسی آمریکا را اداره می‌کند، گفته بود ارتش و مجموعه صنایع این کشور را اداره می‌کنند.

این روزنامه ترکیه‌ای در ادامه نوشت: واقعیت این است که اگر به صورت دقیق به موضوع نگاه کنیم، صنایع تسلیحاتی بخش مهم اقتصاد آمریکا به شمار می‌رود و برای این بخش خطرناک‌ترین موضوع حاکمیت صلح و ثبات در جهان است؛ زیرا با فروش سلاح‌های ساخت آمریکا، اقتصاد این کشور می‌تواند نفس بکشد.

در ادامه این مطلب آمده است: افرادی مانند مایک پمپئو در واقع کسانی هستند که مراکز پنهان قدرت آنان را در سازمان‌هایی مانند سیا، «اف‌بی‌آی» و «ان‌اس‌ای» (آژانس امنیت ملی آمریکا) پرورش می‌دهند. این افراد تحت امر سیاستمداران منتخب قرار می‌گیرند، اما در واقع آنان از سیاستمداران منتخب استفاده می‌کنند.

در انتهای این مطلب آمده است: دونالد ترامپ شباهتی به منتخبان پیش از خود ندارد. وی صاحب قمار خانه بوده و دو بار نیز ورشکست شده، اما توانسته است بار دیگر اوضاع خود را سر و سامان دهد؛ لذا می‌توان گفت، اینکه مایک پمپئو بتواند از وی برای مقاصدش استفاده کند چندان آسان نیست، اما در نهایت نباید فراموش کرد که سخنان پمپئو درباره رئیس جمهور اردوغان و ترکیه کاملا با سخنان ترامپ مغایر است. باید منتظر باشیم و ببینیم کدامیک از آنان بر دیگری پیروز خواهد شد؟

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.