حسین قراباغی بر تشکیل کارگروه اختصاصی و جامع گردشگری با عضویت تمامی نهادهای مرتبط با حوزه گردشگری به منظور آسیب‌شناسی، تقویت، به‌روزرسانی و یکپارچه‌سازی صنعت گردشگری به ویژه در حوزه مدیریت شهری برای جلوگیری از موازی‌کاری تأکید کرد.

تشکیل کارگروه گردشگری برای جلوگیری از موازی‌کاری‌ها

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، حسین قراباغی رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان در کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا که با محوریت بررسی طرح جامع گردشگری با حضور مدیران شهرداری، فعالان گردشگری و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان برگزار شد، گفت: تعریف پیوست گردشگری برای تمامی دستگاه‌های اجرایی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

وی با تأکید بر ضرورت تعریف برند شهری و همچنین ایجاد و تعریف مسیرهای گردشگری در ضلع غربی کشور با محوریت شهر تاریخی شهر همدان تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه همدان از سوی سازمان‌ مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به عنوان «پایلوت گردشگری» تعریف شده‌ و از سوی دیگر میزبانی رویدادهای اخیر «همدان ۲۰۱۸» بوده، باید از تمامی دغذغه‌مندان این صنعت‌ برای رونق گردشگری بهره‌مند شده و در مقام عملیاتی، وارد گود شوند.

قراباغی با تأکید بر اینکه ظرفیت مغفول گردشگری ورزشی زمستانی در پیست تاریک‌دره باید احیا شود، بیان کرد: تعریف پیوست گردشگری برای همه ادارات و سازمان‌های دولتی و همچنین ضرورت ایجاد جاذبه‌های گردشگری جدید و تلاش برای ماندگاری بیشتر توریست ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

وی با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت اتاق بازرگانی در بحث گردشگری، افزود: گردشگری شبانه با تأکید بر نقش نورپردازی در جذب و ماندگاری بیشتر گردشگر باید تقویت شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان در ادامه با تأکید بر اینکه جورقان می‌تواند گزینه ویترین گردشگری همدان باشد، بیان کرد: میتوانیم در پایین دست سد اکباتان و از سریز آب این سد، برای بازی‌های مهیج آبی استفاده کنیم و از سوی دیگر آبشینه را به عنوان لوکیشن بازی‌ها و تفریحات ورزشی مهیج مدنظر داشته باشیم.

قراباغی در ادامه در خصوص جداره سازی املاک واقع در رینگ اول، اظهار کرد: با توجه به جلسه مشترک، مقرر شد میراث فرهنگی طرح اولیه راه تهیه کند و از سوی دیگر شورای شهر در دفترچه عوارض شهرداری، حمایت‌های لازم را مدنظر داشته باشد.

قراباغی بیان کرد : جانمایی و اجرای سازه خاص اطلاع‌رسانی در ورودی‌های سه‌گانه شهری به منظور هدایت و آگاهی بخشی به گردشگران از دیگر اقدامات گردشگری در حوزه مدیریت شهری است.

وی با تأکید بر حضور پررنگ در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی به‌ویژه با محوریت شهر همدان افزود: با توجه به اینکه فرصت میزبانی رویدادهای همدان ۲۰۱۸ در سطح بین المللی را داشتیم، همچنان تأکید داریم که باید در راستای ثبت جهانی آثار واجد شرایط، تلاش کنیم.

قراباغی افزود، تبلیغات محیطی از مبداء با محوریت تعریف رینگ جدید گردشگری در غرب کشور برای هدایت گردشگران به استان را از مهمترین اقدامات اثرگذار برای معرفی شهر همدان برشمرد.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با اشاره به بافت‌های فرسوده در سطح شهر، ضمن قدردانی از پیگیری‌های میراث فرهنگی و فعالان گردشگری در خصوص به ثمر نشستن ثبت ملی عمارت جنانی، گفت: توافق‌نامه میراث فرهنگی و شهرداری همدان در زمینه مرمت و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و کاروان‌سراهای در حال تخریب (رایزنی و مکاتبه برای اختصاص ردیف اعتبارات ملی در این زمینه) تدوین خواهد شد.

گفتنی است در پایان این نشست از فعالان گردشگری و علی مالمیر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان تجلیل شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.