سیدعلی احمدی با اشاره به رمز موفقیت در شرایط تحریم، گفت: می‌توان با عزم و اراده موازنه‌ها را به هم ریخت در شرایط تحریم باید فعالیت‌ها چند برابر شود و از هوش و ذکاوت برای مقابله با آن استفاده کرد.

رمز موفقیت کشاورز نمونه در شرایط تحریم

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، سیدعلی احمدی چغندرکار نمونه استان لرستان که امسال برای دومین بار توانست کشاورز نمونه معرفی شود و در مراسم تقدیر از کشاورزان نمونه کشور از دستان وزیر جهاد لوح تقدیر بگیرد، معتقد است تحریم و هیچ فشاری نمی‌تواند مانع رشد و شکوفایی به ویژه در بخش کشاورزی بشود. فقط رمز آن این است که هر چقدر فشارهای خارجی بیشتر می‌شود، عزم و اراده‌مان را دو برابر بکنیم.

سیدعلی احمدی که کارشناس ارشد حقوق است، اما به کار کشاورزی پرداخته است. وی درباره دلیل آن می‌گوید کشاورزی جزو علایق من بوده و این یک ضرب‌المثل قدیمی است که «اگر می‌خواهی موفق شوی، دنبال کاری برو که به آن علاقه داری».

وی ادامه می‌دهد که حقوق هم جزو علاقه‌هایش بوده و به همین دلیل این مقطع را تا فوق‌لیسانس ادامه داده است، اما ۱۰ سال است که به کار کشاورزی پرداخته و در این زمینه بسیار موفق است. 

این چغندرکار نمونه استان لرستان امسال ۱۷۳ تن در هکتار محصول برداشت کرده، این رقم بیش از دو برابر میانگین کشور و بیش از دو برابر میانگین جهانی است. میانگین تولید چغندر در کشور و جهان حدود ۸۰ تن در هکتار است و چغندرکاران منطقه لرستان که معمولاً خبره این کار هستند، نیز تنها توانستند ۱۰۰ تا ۱۲۰ تن در هکتار تولید کنند، اما این چغندرکار نمونه همه رکوردها را به هم ریخته است و رکورد جدیدی ثبت کرده است.

احمدی از رمز و راز موفقیتش در حوزه کشاورزی می‌گوید که با رعایت اصول فنی در همه مراحل کاشت، داشت و برداشت و نیز استفاده از کودهای تلفیقی یعنی شیمیایی و حیوانی به این موفقیت دست یافته است.

وی معتقد است که استفاده هر کدام از این کودها به تنهایی جوابگو نیست و باید برای تقویت خاک باید این دو نوع کود را توأم استفاده کنیم.

احمدی استفاده از بذور مناسب و آن هم از نوع ایرانی را دلیل دیگری بر موفقیتش مطرح می‌کند و می‌گوید، به رغم اینکه می‌گویند بذر ایرانی خوب نیست  اما دو رقم برای چغندر قند استفاده کرده که نتیجه بهتری حتی از بذرهای خارجی گرفته است.

احمدی ۱۰ سال است در رشته حقوق فارغ‌التحصیل شده و می‌گوید، به هیچ عنوان دنبال کار دولتی نرفته است و معتقد است، اگر به دنبال کاری که به آن علاقه داریم برویم و علوم و فناوری‌های مربوط به آن کار را به کار بگیریم قطعاً موفق خواهیم شد. 

وی در پاسخ به اینکه آیا مانعی سر راه خرید بذر و یا دیگر نیازمندی‌ها با توجه به تحریم‌ها وجود داشته است، گفت: هیچ مانعی در هیچ زمینه‌ای وجود نداشته و اصولاً در حوزه کشاورزی تحریم‌ها کارساز نیست، اما راهکار این است که ما باید در شرایط تحریم ضمن اینکه فعالیت‌مان را چندین برابر می‌کنیم، باید از هوش و ذکاوت خود برای مقابله با هر گونه فشارها استفاده کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.