منابع آگاه از استقرار نیروها امنیتی بیشتر در طول نوار مرزی مشترک عراق و سوریه به منظور جلوگیری از نفوذ تروریست‌های داعش خبر دادند.

تشدید تدابیر امنیتی در نوار مرزی عراق - سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، یک منبع آگاه امنیتی در فرماندهی عملیات استان «الانبار»، از استقرار شمار بیشتری از نیروهای امنیتی در طول نوار مرزی عراق با سوریه در غرب الانبار خبر داد.

به نوشته پایگاه خبری «سومر نیوز»، تدابیر امنیتی نیروهای عراقی در نوار مرزی مشترک با سوریه در غرب الانبار افزایش یافته است و این اقدام در پی تهدیدهای تروریستی موجود و قصد عناصر داعش برای نفوذ از خاک سوریه به مناطق غربی عراق و انجام عملیات علیه نیروهای نظامی عراقی صورت می‌گیرد.

یک منبع آگاه امنیتی که خواست نامش فاش نشود، در این‌باره گفت: استقرار نیروهای امنیتی در طول نوار مرزی مشترک با سوریه، به منظور جلوگیری از نفوذ تروریست‌ها و با هدف خنثی کردن حملات احتمالی آنها صورت گرفته است و نیروهای امنیتی در مناطق صحرایی عملیات‌های زیادی انجام داده‌اند و شمار زیادی از تونل‌های حفاری شده تروریست‌ها را از بین برده‌اند و غارها و وادی و مناطق غیرنظامی مختلفی را تفتیش کرده‌اند.

دو هفته پیش نیز، تدابیر امنیتی جدیدی در استان الانبار برقرار شد که  نصب دوربین‌های دید در شب در طول نوار مرزی و همچنین عملیات حفاظت‌ شبانه‌روزی برای جلوگیری از نفوذ تروریست‌ها از سوریه به عراق، از جمله آنها بود.

از اوایل آبان‌ماه گذشته،در پی سیطره داعش بر برخی از نقاط اصلی در مرزهای مشترک سوریه با عراق،  نیروهای امنیتی و «الحشد الشعبی» این کشور،  حضور خود در نقاط مرزی را تقویت کردند. به ویژه که طرف‌های مختلف عراقی درباره هدف پشت پرده اقدامات نیروهای آمریکایی مستقر در نزدیکی مرزهای مشترک با سوریه، هشدار داده و اعلام کرده بودند که واشنگتن عزم خود را جزم کرده که عناصر داعش را بار دیگر وارد خاک عراق کند؛ به همین دلیل نیز خواستار تسریع طرح مسئله حضور نظامیان آمریکایی در عراق و ضرورت عقب‌نشینی آنها در پارلمان شدند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.