رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با اجرای اساسنامه جدید اختیارات و وظایف شوراهای اجتماعی محلات افزایش می‌یابد

نگاه صرف درآمدی سبب آسیب رساندن به‌شهر می‌شود/افزایش اختیارات و وظایف شوراهای اجتماعی محلات با اجرای اساسنامه جدید
به گزارش قدس آنلاین، محمدهادی مهدی‌نیا رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست فصلی شوراهای اجتماعی محلات منطقه یک با اشاره به‌سازوکار جدید کمیته‌های نظارتی گفت: در چارچوب فعلی مقرر شده هر عضو شورای شهر در کمیته نظارتی یک منطقه برخوردار و یک منطقه کم برخوردار حضور داشته باشد تا بتوانیم در طول هفته یا هر ۱۵ روز به‌تمامی مناطق مشهد سرکشی کرده و پاسخگوی درخواست‌ها و مطالبات شهروندان باشیم.

وی با تاکید بر اهمیت اقتصادی منطقه یک، تصریح کرد: این منطقه جزء یکی از مناطق مرکزی و مهم مشهد است که به‌لحاظ درآمدی نیز قلب تپنده اقتصادی است که این نکته می‌تواند تاثیرات مثبت و منفی در پی داشته باشد.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: متاسفانه نگاه صرف درآمدی به‌یک منطقه موجب می‌شود، مراکز شهر دچار زوال شده که این موضوع به‌مرور زمان آسیب‌های جدی را به‌شهر و منطقه وارد می‌کند.

مهدی نیا با بیان اینکه مسؤولان شهری علاوه بر اقدامات روزمره باید نگاهی کلی به‌تحولات شهر داشته باشند، افزود: لایحه‌ای تهیه شده تا با استفاده از مشوق‌های سرمایه‌گذاری بتوانیم کاربری‌های خدماتی مانند فضای سبز، سالن‌های ورزشی، استخرهای سرپوشیده و سالن‌های سینما را در پروژه‌های بزرگ جانمایی کنیم.

وی تصریح کرد: با تصویب این مصوبه سرمایه‌گذاران پروژه‌های بزرگ می‌توانند با جانمایی کاربری‌های خدماتی در پروژه‌های خود از تخفیف بسیار ویژه برای صدور پروانه بهره‌مند شوند.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با توجه به‌چارچوب و بدنه شهرداری، سیاست بر این شد که با چابک و کوچک‌سازی اداری، ارتباط با محلات و محله محوری در اولویت مدیریت شهری قرار گیرد، تصویب اساسنامه جدید شوراهای محلات نیز در این راستا بوده است.
مهدی نیا افزود: با اجرای اساسنامه جدید اختیارات و وظایف شوراهای اجتماعی محلات افزایش می‌یابد.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.