البرز - ناصر مقدم با بیان اینکه در استان البرز به لحاظ وجود مجتمع ها ومراکز فرهنگی، وضعیت خوبی نداریم، گفت: ٤٠ درصد از پروژه فرهنگسرای جوان، تکمیل شده است.

البرز به لحاظ وجود مراکز فرهنگی وضعیت خوبی ندارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ناصر مقدم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز عصر امروز شنبه در نشست صمیمی استاندار البرز با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، گفت: البرز از لحاظ حضور هنرمندان بزرگ دارای ظرفیت های ارزشمندی است که می طلبد این فضا برای گسترش و ارتباط با مردم، بیشتر شود.

وی افزود:در سال جاری هنرمندان مان در جشنواره و همایش های کشوری و استانی، درخشش های خوبی داشتند اما عناوین کمتر از ظرفیت های استانی است که امیدواریم از پتانسیل بیشتری استفاده شود.

مقدم به وضعیت نامناسب زیرساخت های فرهنگ و هنر در البرز اشاره کرد و گفت: ‌در استان البرز به لحاظ مجتمع های فرهنگی، وضعیت خوبی نداریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، خاطرنشان کرد: با پیگیری استانی، برای بیمه هنرمندان، هیچ محدودیتی وجود ندارد و ترتیبی اتخاذ شده که مدیران با مراجعه به اداره ارشاد اسلامی، می توانند در این زمینه اقدام کنند.

 وی با اشاره به اینکه بیمه هنرمندان  ظرفیت  ۳۰۰ نفری در استان دارد، گفت: این امکان وجود دارد که علیرغم مراجعه بیشتر این ظرفیت بیشتر شود.

‌مقدم در ارتباط با برگزاری نمایشگاه های فرهنگی، گفت: در این ارتباط استان البرز با کمبود ظرفیت مواجه است و در برگزاری نمایشگاه اخیر کتاب، این کمبود به وضوح دیده شد.

وی در ادامه گفت: در استان  ۲۵ درصد از اعتبارات عمرانی استان که در حال برگشت، بود به حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی، اختصاص یافت.

مقدم اضافه کرد: ایجاد شور و نشاط در حوزه موسیقی و نمایش در حال توسعه است که با برنامه های نشاط بخش، اجرا می شود.

این مسئول با اشاره به حمایت اداره فرهنگ و ارشاد از مولفین و ناشرین، اظهار داشت: در استان البرز اصحاب رسانه خوبی داریم که با توجه به وظیفه خود و با توجه به هجمه دشمن، درصدد ایجاد امید در بین مردم هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.