سخنگوی رسمی ریاست جمهوری عراق تصریح کرد به صفر رساندن بحران‌ها با ترکیه، دشوار است.

سخنگوی صالح : پیچیدگی روابط عراق و ترکیه/ به صفر رساندن بحران‌ها بسیار دشوار است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، لقمان الفیلی سخنگوی رسمی ریاست جمهوری عراق گفت در سفر اخیر برهم صالح رئیس جمهوری عراق به ترکیه به مسائل آب و خروج نظامیان ترکیه از خاک عراق پرداخته شد و دلیل آن، این است که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، وعده داد فرستاده ویژه‌ای را به عراق برای حل مسئله آب در آینده نزدیک اعزام کند.

الفیلی با اشاره به نیاز عراق برای به مدیریت مجدد پرونده آب از تصمیم ترکیه برای همکاری مثبت در این زمینه خبر داد و در عین حال گفت به صفر رساندن بحران‌ها با کشوری که روابط پیچیده‌ای با آنها به سبب حضورشان(حضور نظامیان ترکیه در خاک عراق) داریم، بسیار دشوار خواهد بود.

وی افزود گفت‌وگو میان صالح و اردوغان محورهای فراوانی را در برگرفت از جمله مبارزه با گروه تروریستی داعش و حضور نظامیان ترکیه در خاک عراق، اما در عین حال نگرانی‌های ترکیه و چگونگی تعامل با آن و حفظ حاکمیت عراق هم بررسی شد که این مسئله به گفت‌وگوهای داخلی و خارجی نیاز دارد.

لقمان به وجود نشانه‌ها و تعهدات مثبتی از سوی ترکیه برای اعطای وام برای بازسازی عراق اشاره کرد و گفت ترکیه اهمیت ثبات عراق و حمایت از این کشور را درک می‌کند.

برهم صالح رئیس جمهوری عراق روز پنجشنبه 13 دی در یک سفر رسمی وارد ترکیه شد و با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد که طی آن راه‌های ارتقای روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف بررسی شد.

خبر دیگر اینکه ائتلاف الوطنیه به رهبری ایاد علاوی اعلام کرد پرونده معرفی نامزدهای خود برای تصدی وزارت دفاع را نهایی کرده و علاوی اسامی این افراد را در اختیار عادل عبدالمهدی نخست وزیر قرار داده است.   این ائتلاف معرفی فردی به نام محمد العانی به عنوان نامزد تصدی وزارت دفاع را تکذیب کرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.