البرز - ‌یکصد و پانزدهمین جلسه شورای شهر کرج در حالی برگزار شد که اعضای شورا در خصوص برخی بی نظمی ها در سطح میادین شهر، گلایه امام جمعه به نصب متعدد بیلبوردهای تبلیغاتی و تعلل در روند فعالیت سرمایه گذاران تذکراتی را به شهردار کرج دادند.

میادین اصلی شهر کرج شلوغ و بی‌نظم است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، یکصد و پانزدهمین جلسه شورای شهر کرج صبح امروز یکشنبه در سالن جلسات شورای شهر کرج برگزار شد.

غدیر مهدوی عضو شورای شهر در خصوص ساماندهی و نظم و آرامش در سطح شهر کرج گفت:ایجاد نظم و آرامش در شهر امری مهم است و انتظار داریم در این ‌زمینه به عنوان‌ پایلوت به وضعیت سه میدان بزرگ شهر رسیدگی شود چراکه میادین اصلی کرج شلوغ و بی نظم است.

وی افزود: پیاده راه ها و محل توقف تاکسی ها درست جانمایی شود تا در نظم بخشی و کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی ترافیک شهر موثر باشد.‌

مهدوی با اشاره به اینکه رسیدگی به وضعیت خط کشی و رفع چاله های سطح خیابان های اصلی شهر  نیز حائز اهمیت است، ‌گفت: انتظار ‌داریم که  شهرداری تا قبل از تعطیلات نوروزی این اقدامات را عملیات کند.

در ادامه جلسه فرج اله ایلیات رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج اظهار کرد: یکی از ‌مهمترین آئین نامه های مهم شورای شهر در خصوص تهاتر است اما متاسفانه هیچکدام از مصوبات شورا در این خصوص رعایت نشده است.

وی افزود: برای نمونه در یکی از شبکه های مجازی در خصوص تهاتر مطلبی زده شد و در آنجا برای حضور افراد دعوت می شد که نسبت به این موضوعات تذکر می دهیم.

ایلیات به پیمانکاران جدید و تازه قرارداد بسته ای که با سازمان ها و نهادهای شهرداری از جمله مدیریت پسماند کار می کنند اشاره کرد و گفت: باید شرایط پیمان آنها بازنگری شود و استعلامات کار ماشین آلات آنها و چگونگی رعایت قوانین کار این پیمانکاران نیز بررسی شده و مشخص شود موارد قانونی در کار آنها رعایت شده است یا خیر.

وی ادامه داد: شهرداری باید صحت و سقم مدارک این پیمانکاران را بررسی کند تا مشخص شود انتخاب پیمانکار مربوطه به درستی بوده است یا نه، چراکه کار پیمانکاران در شهر با جان و مال مردم سروکار دارد.

ایلیات اضافه کرد: دغدغه شورا و مجموعه مدیریت شهری در مورد انجام مناقصات در این خصوص طبیعی است و باید شهرداری تمامی این موارد را بررسی کند.

رحیم خستو رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات در خصوص موضوع بیلبوردهای سطح شهر گفت:‌ضمن تشکر از موضع گیری امام جمعه کرج و ورود دادستانی به موضوع بیلبوردهای سطح شهر کرج دراین خصوص دیگر جای تعللی وجود ندارد.

وی افزود: شهرداری تعامل با استانداری را جدی بگیرد و به این دغدغه های مسئولان ارشد رسیدگی کنند تا این کار به نتیجه برسد.

خستو در بخش دیگری از سخنانش در مورد حضور سرمایه گذاران در شهر کرج گفت: سرمایه گذران و سازندگان آمده اند تا در شهر کار کنند اما در کار آنها تعلل ایجاد می شود.

وی در پایان گفت: اختلافات موجود در روند بررسی پرونده های سرمایه گذاری در کمیسیون ماده ۱۰۰ موجب تعلل در اجرای این امور ‌می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.