شیخ نعیم قاسم ضمن تأکید بر پیروزی سوریه در مقابل تروریست‌ها، تأکید کرد مقاومت در میدان باقی خواهد ماند.

معاون دبیرکل حزب‌الله: سوریه تروریست‌های مورد حمایت کشورهای بزرگ را شکست داد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد سوریه، ترورریست‌هایی که از کشورهای بزرگ مورد حمایت قرار می‌گرفتند، شکست داد.

بر اساس گزارش گروه اطلاع‌رسانی «الاعلام‌الحربی» شاخه لبنان، وی طی مراسمی در شهر «شمسطار» واقع در جنوب بیروت گفت، مقاومت در میدان باقی خواهد ماند و (مقاومت) به شکلی فعال در آزادسازی سرزمین و حمایت از آن در مقابل توطئه‌های رژیم اسرائیل و مزدوران آن نقش داشت.

شیخ نعیم قاسم در ادامه بر معادله سه‌گانه «ارتش، ملت و مقاومت» برای خاطر لبنان تأکید و ابراز امیدواری کرد دولت لبنان در سریع‌ترین زمان ممکن تشکیل شود.

معاون دبیر کل حزب‌الله، همچنین تأکید کرد روابط حزب‌الله با حزب «التیار الوطنی الحر» (جریان ملی آزاد) و شخص «میشل عون» رئیس‌جمهور (رهبر حزب)، خوب و محکم است و نکته مهم برای حزب‌الله همان مشارکت دادن سنی‌های مستقل در دولت جدید است.

«سعد الحریری» در سوم خردادماه (۱۳۹۷) با کسب ۱۱۱ رأی مأمور به تشکیلات کابینه شد، رایزنی‌ها از همان زمان برای تشکیل دولت جدید لبنان آغاز شد و هنوز ادامه دارد.

گره اصلی کنونی مخالفت الحریری با حضور سنی‌های مستقل از حزب «تیار المستقبل» در دولت است. حزب المستقبل (متحد عربستان) که در این دور از انتخابات شکست آشکاری خورد و تعدادی از کرسی‌های پارلمان را از دست داد اصرار دارد تمام وزرای سنی کابینه جدید باید از این جریان باشند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.