رییس مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:ارائه امکانات و حمایت های مالی از شرکت های دانش بنیان دارویی در دستور کار این دانشگاه قرار دارد.

حمایت های مالی از شرکت های دانش بنیان دارویی در مشهد

به گزارش قدس آنلاین ، دکتر مجید ممیزان ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران که در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد اظهار کرد: در حال حاضر بخش دارو سازی در صدر رشته های علمی در حوزه تولید محصولات دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارد و در این راستا حمایت هایی نیز از شرکت های فعال در این حوزه  انجام می شود.

وی افزود: ارائه امکانات فیزیکی، مشاوره ای و حمایت مالی از شرکت های فناور و دانش بنیان در دستور کار قرار داشته  و با حمایت های صورت گرفته محققان می توانند ایده خود را ضمن ثبت اختراع،تبدیل به محصول کنند. 

رییس مرکز فناوری سلامت علوم پزشکی مشهدادامه داد : پس از  طی شدن مراحل پیش رشد محصول برای تولید نیمه صنعتی و ورود  به بازار آماده می شود که در قالب برونسپاری ، مشارکت ، جذب  سرمایه گذار این مهم انجام می شود.

وی تصریح کرد: در دانشگاه علوم پزشکی مشهد دو مرکز رشد فعال در حوزه های محصولات داروئی، آرایشی و بهداشتی و حوزه فناوری سلامت فعال است و در حال حاضر ۸۸ شرکت زیر نظر این دو مرکز در حال فعالیت هستند.

ممیزان گفت: از مجموع شرکتهای زیر پوشش، ۱۸ مرکز در مرحله رشد قرار دارند، سه شرکت خارج شده اند و دیگر شرکت ها در مرحله پیش رشد هستند و هر کدام از این شرکت ها یک تا ۳ طرح  را برای تجاری سازی و ورود به بازار  پیگیری می کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.