خراسان جنوبی -سید حمید عبدی گفت: شب گذشته نواقص برق داخلی یک واحد مرغداری گوشتی در شهرستان بشرویه منجر به قطع برق یکی ازسالن ها شده  و عدم وجود کارگر واحد منجر به تلف شدن تمام مرغهای ان سالن شد.

 ۹۴۰۰قطعه مرغ گوشتی در اثر قطع برق داخلی واحد مرغداری در بشرویه تلف شدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه،"سیدحمید عبدی" رییس شبکه دامپزشکی شهرستان بشرویه درگفتگو با خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه از تلف شدن 9400  قطعه مرغ گوشتی خبر داد و گفت:  شب گذشته نواقص برق داخلی یک واحد مرغداری گوشتی در شهرستان بشرویه منجر به قطع برق یکی ازسالن ها شده  و عدم وجود کارگر واحد منجر به تلف شدن تمام مرغهای ان سالن شد.

 عبدی  تصریح کرد: درواحدهای گوشتی به تعدادی فن وهواده وجود دارد که به طور مرتب اکسیژن مورد نیاز جوجه های در حال رشد را تهیه می کند وگازهای سمی رابه خارج از سالن هدایت می کندولذا اطمینان از سالم بودن شبکه برق داخلی ودستگاههای هواده وگرمایشی از الزامات مورد نیاز یک واحد پرورشی است.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان بشرویه  با توصیه  به سرکشی مداوم به مجمتع های پرورشی بیان کرد: حضور مداوم کارگر واحد در طول ۴۵ روز دوره پرورش منجر به ضریب اطمینان بیشتری در مواجه به اتفاقات ناگوار می شود  .

وی افزود: توجه به نکات مدیریتی از جمله اطمینان از در مدار بودن مولد برق اضطراری وبازرسی مرتب شبکه برق داخلی واحد از خسارت وارده به تولید کننده پیشگیری می کند.

 عبدی  با اشاره به اقدامات صورت گرفته هم گفت:  پس از اطلاع از تلفات کلیه کارشناس دامپزشکی ومدیریت جهاد کشاورزی  در واحد حضور پیدا کردند و پس از اطمینان از علت تلفات عملیات تخلیه کامل سالنی که دچار حادثه قطع برق گردید بود انجام گردید وبا حفر ترانشه ای به عرض شش متر وعمق چهار متر لاشه هامرغهای تلف شده در شرایط کامل بهداشتی شروع به دفن گردید.

 وی افزود: سن مرغهای تلف شده ۳۹ روزه بوده ودر اواخر دوره پرورش می باشد ود واحدهای پرورش گوشتی به طور معمول از سن ۴۰ روزگی شروع به بارگیری وحمل به کشتار گاه می گردد.

انتهای  پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.