وضعیت هندسی میدان اول هاشمیه، بلوار آزادی مابین میدان استقلال تا میدان آزادی، ورودی بلوار شهید منتظری از سمت میدان جمهوری اسلامی و دوربرگردان ابوطالب واقع در صد متری مشهد و خیابان های آیت الله عبادی و شهید هاشمی نژاد، تا قبل از فرا رسیدن سال جدید، اصلاح خواهند گردید.

آخرین برنامه های سازمان ترافیک شهرداری مشهد برای زدودن گره های ترافیکی از معابر اصلی شهر/ ۶ تقاطع و خیابان اصلی شهر تا قبل ازعید اصلاح خواهند شد

مجید بخت آزما مدیر روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین عنوان کرد: مدتی است در سازمان ترافیک شهرداری مشهد، در موضوع اصلاح معابر پرترافیک و شلوغ شهر عقیده براین است، به جای اینکه از طرح های دراز مدت و پرهزینه استفاده کنیم و مثلا تقاطعی غیر هسطح را اجرا نماییم، از طرح های کوتاه مدت که منابع مالی کمتر و زمان اجرایی کوتاهتری دارند، استفاده نماییم.

وی افزود: در پروژه های درازمدت، بیشتر سرمایه ها و اعتبارات در احداث پروژه های بزرگ هزینه و مصرف می شود و در نتیجه ممکن است در طول سال، فقط یک یا دو معبر از نقاط پر ترافیک شهر اصلاح شود، و باقی معابر شلوغ به قوت خود باقی می ماند. اما در طرح ها و پروژه های کم هزینه تر و با زمان عملیاتی کوتاه مدت، هزینه های بسیار کمتری برای هر طرح مصرف می شود و در نتیجه تعداد پروژه های بیشتری را می توانیم اجرا نماییم و گره های ترافیکی بیشتری را در شهر باز کنیم.

وی اظهار کرد: اصلاح تقاطع فرامرز - جانباز از همین نمونه هاست. این پروژه در کوتاهترین زمان ممکن اجرا و به بهره برداری رسید و مردم و همشهریان هم از اجرای آن بسیار راضی هستند. قبل از اجرای پروژه، تماسها و پیامهای زیادی مبنی بر نارضایتی ساکنین و رانندگان خودروهای عبوری از این تقاطع بدست ما می رسید، اما اکنون این پیام ها به صفر رسیده است و کسی هم از شکل و شمایل جدید این تقاطع ابراز نارضایتی نمی کند.

مدیر روابط عمومی سازمان ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: با همین تفکر تلاش می کنیم چند معبر اصلی شهر را نیز تا قبل از آغاز سال جدید اصلاح نماییم. برچیده شده میدان اول هاشمیه و تبدیل آن به دوربرگردان مهندسی شده، مطابق نمونه ای که در بلوار صیاد اجرا شد یکی از پروژه های در دست اقدام ماست.

وی تصریح کرد: حدفاصل میدان استقلال تا میدان آزادی از دیگر طرح های در دستور کار سازمان ترافیک شهرداری مشهد است. این معبر با عقب نشینی آیلند وسط بلوار، اصلاح خواهد شد.  

وی افزود: در ورودی بلوار شهید منتظری از سمت میدان جمهوری اسلامی نیز شاهد ترافیک و ازدحام زیادی هستیم. مقرر شده است که خیابان بعد از جایگاه پمپ بنزین، یک طرفه شود تا تردد وسایل نقلیه سریعتر انجام شده و از بار ترافیکی ورودی بلوار شهید منتظری کاسته شود.  

وی اعلام کرد: از دیگر پروژه های مهم و ضروری که نیاز است اصلاح آن در کوتاهترین زمان ممکن صورت پذیرد، ایمن سازی و اصلاح دوربرگردان ابوطالب واقع در صدمتری مشهد است. اکنون این دوربرگردان با شکل و شمایل موجود، ترافیک و ازدحام زیادی ایجاد می کند. در طرح بلند مدت، این دوربرگردان تبدیل به تقاطع غیر همسطح می شود. اما بودجه های آن هنوز تخصیص نیافته است. اما در قالب طرح کوتاه مدت اقداماتی را برای این دوربگردان انجام خواهیم داد. نصب تابلوهای هشدار دهنده، انجام خط کشی های لازم، ترمیم و اصلاح هندسی دوربرگردان، ایجاد کوریدورهای امن و میخکوبی از جمله اقداماتی است که برای این دوربرگردان در نظر گرفته ایم.

بخت آزما گفت: همانطور که چندی پیش نرده های وسط خیابان امام خمینی (ره) را برداشتیم و به جای آن آیلند گذاشتیم، همین کار را برای خیابان آیت الله عبادی انجام خواهیم داد. همچنین خیابان شهید هاشمی نژاد هم آیلند گذاری خواهد شد.

وی عنوان کرد: مطابق برنامه این پروژه ها تا قبل از شروع سال جدید اجرای خواهند شد. اما پروژه با اهمیت دیگری را هم در دستورکار داریم که پس از پایان تعطیلات نوروز به سرعت آنرا اجرا خواخیم کرد. این پروژه، اصلاح تقاطع بلوار ملک آباد و سه راه خیام است. البته این موضوع هنوز مصوب نشده اما جزئی  از دستور کار است که به سرعت اجرایی خواهد شد.

وی در خصوص یکطرفه کردن خیابان های اصلی شهر که در گذشته صورت می گرفت، عنوان کرد: تصمیم گیری برای اینکه چه اقداماتی در خیابانهای اصلی شهر صورت بگیرد، در شورای ترافیک شهرستان انجام می گیرد. این معابر اصلی در شورای عالی ترافیک شهرستان که مدیر آن فرماندار مشهد است و نماینده تمام دستگاه های ذی ربط در آن حضور دارند مطرح می شود و با نظر این شورا برای یکطرفه شدن یا نشدن معابر اصلی شهر تصمیم گیری می شود.

همشهریان می توانند پیشنهادات خود را برای اصلاح  تقاطعات شهری، با شماره ۱۳۷ در میان گذارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.