معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: طبق برآوردهای اولیه ۶۰ درصد خودروهای مشهد تک سرنشین و از منابع مهم آلودگی هوا هستند.

۶۰ درصد خودروهای مشهد تک سرنشین هستند

به گزارش قدس آنللاین، محمد عرفانی اظهار کرد: براساس برآوردهای اولیه ۶۰ درصد خوردوی تک‌سرنشین داریم که اگر ما هیچ مشکلی نداشته‌باشیم و تمام خودروهایمان استاندارد باشند و بنزین با کیفیت بالایی هم داشته‌ باشیم اما بازهم مردم از حمل‌ونقل عومی استفاده نکنند، باز هم تولید آلودگی خواهیم داشت.

وی افزود:مشهد در سال ۹۷، سی روز هوای پاک، ۲۱۱ روز هوای سالم و ۳۲ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و سه روز هم هوای ناسالم برای تمام گروه‌ها داشته‌ است.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد:یکی از منابع آلوده‌ساز به خصوص در شهر مشهد منابع متحرک است و در این راستا باتوجه به  مدیریت‌هایی  که انجام شده، مراکز معاینه فنی، گلوگاهی برای عدم مجوز گرفتن خودروهای آلوده‌است و این می‌تواند در کاهش آلودگی هوای شهر مشهد مفید باشد.

عرفانی تصریح کرد:در رابطه با منابع ثابت آلودگی، یکی از منابع مهمی که داریم ۵ نیروگاهی است که در اطراف مشهد داریم و نیروگاه توس یکی از منابعی است که از سوخت مایع استفاده می‌کند و ما پیگیری‌های زیادی انجام دادیم که مکاتبات زیادی به سازمان حفاظت محیط‌زیست و از طریق ریاست سازمان به معاون اول رئیس جمهور و آن‌ها به وزاری نفت و نیرو مکاتباتی داشتند، تصمیم بر این شد که نیروگاه توس از این به بعد از سوخت مایع، مازوت و یا سوخت آلوده ساز استفاده نکند.

منبع: مهر
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.