مدیرکل بهزیستی استان تهران از اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه(CBR ) خبر داد و گفت: در این طرح خدمات توانبخشی و جراحی به صورت رایگان ارائه می‌شود که علاوه برمردم تهران اتباع افغانستانی نیز از این طرح به صورت رایگان استفاده می‌کنند.

 اجرای طرح توانبخشی رایگان در استان تهران

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، داریوش بیات نژاد با اشاره به اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه(CBR ) در شهرستان ها استان تهران اظهار کرد: سازمان بهزیستی بر اساس وظایفی که عهده دارد تلاش می‌کند خدمات متناسب و رایگانی را در این طرح به متقاضیان ارائه کند.

وی تصریح کرد: در این طرح علاوه بر معلولان هموطن، به افرادی که در جغرافیای ایران زندگی می‌کنند خدمترسانی می‌شود که از آن جمله می‌توان به اتباع افغانستانی در دو شهرستان پیشوا و قدس اشاره کرد.

بیات نژاد ادامه داد: بر همین اساس خدمات متنوعی برای این افراد در نظر گرفته شده است که میتوان به خدمات توانبخشی و درمانی به اتباع خارجی به ویژه اتباع افغانستان اشاره کرد که این خدمات در غالب طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه به آنها ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان تهران ادامه داد: طی توافقنامه  3 جانبه با اداره اتباع وزارت کشور، کمیساریای عالی سازمان ملل و سازمان بهزیستی استان تهران قرار است 200 نفر از اتباع افاغنه در طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه مشارکت خواهند داشت.

بیات نژاد بیان کرد: ارائه خدمات توانبخشی و جراحی به این افراد به صورت رایگان خواهد بود ضمن اینکه محدویتی برای ارائه خدمات به افراد متقاضی در این طرح وجود ندارد و این در حالی است که این طرح از مرداد ماه آغاز شده است و تا پایان دی ماه ادامه خواهد داشت و فاز دوم نیز اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: اعتباری که برای این طرح پیش بینی شده است 300 میلیون تومان است که به صورت فصلی این اعتبارات هزینه شده است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران از برنامه ریزی بهزیستی برای سایر استان‌ها دیگر برای اجرای طرح اشاره شده خبر داد و گفت: با پایان یافتن این طرح در دو شهرستان پیشوا و قدس بنا داریم در سایر شهرستان‌ها نیز طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه را اجرا کنیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.