در میان گلزنان تاریخ برگزاری جام ملت‎های آسیا و بازیکنانی که به واسطه به ثمر رساندن چهار گل در یک بازی، عملکردی استثنایی داشته‎اند، نام دو ایرانی هم به چشم می‌خورد.

معرفی بازیکنانی که در جام ملت‌ها موفق به ثبت پوکر شدند

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، طی شانزده دوره گذشته جام ملتهای آسیا، اتفاقات جالب و نادر زیادی افتاده و نام تیمها و بازیکنان زیادی به دلیل رقم زدن این اتفاقات در تاریخ این مسابقات ثبت شده است.

در تاریخ برگزاری این مسابقات تنها ۴ بار اتفاق افتاده که یک بازیکن بتواند در یک بازی ۴ بار گلزنی کند که ۲ بازیکن از این ۴ بازیکن ایرانی هستند.

اولین باری که یک بازیکن در تاریخ این مسابقات موفق شد ۴ بار دروازه تیم مقابل را باز کند، در سال ۱۹۸۰ و بازی ایران مقابل بنگلادش بود. در آن بازی که در نهایت با نتیجه ۷ بر صفر به سود تیم ملی ایران خاتمه یافت، بهتاش فریبا موفق شد ۴ گل از ۷ گل تیم ملی ایران را وارد دروازه حریف کند تا نامش در تاریخ جام ملتها بعنوان نخستین بازیکنی که در یک مسابقه ۴ بار گلزنی کرده، ثبت شود. فاصله بین اولین و چهارمین گل مهاجم سابق تیم ملی کشورمان در آن بازی ۷۱ دقیقه بود.

دومین بازیکنی هم که توانست در جام ملتهای آسیا این اتفاق را تکرار کند، علی دایی بهترین گلزن ملی جهان است. کاپیتان سابق تیم ملی کشورمان در بازیهای ۱۹۹۶ امارات و در دیداری حماسه گونه که ملی پوشان کشورمان توانستند کره جنوبی را با نتیجه ۶ بر ۲ شکست دهند، زننده ۴ گل از ۶ گل ایران بود.

فاصله اولین تا چهارمین گل دایی تنها ۳۳ دقیقه بود تا به این ترتیب رکورد کوتاه ترین زمان چهار گله شدن در یک بازی (پوکر کردن) هم به دایی تعلق بگیرد.

در هر دو دوره‌ای که یک بازیکن از کشورمان در یک بازی ۴ گل به ثمر رساند، تیم ملی ایران به مقام سوم این مسابقات رسیده است.

در سال ۲۰۱۱ «اسماعیل عبداللطیف» مهاجم تیم ملی بحرین در دیداری که این تیم توانست با نتیجه ۵ بر ۲ هندوستان را شکست دهد، زننده ۴ گل از ۵ گل تیمش بود تا نامش بعنوان سومین بازیکن تاریخ جام ملتها که توانسته در یک بازی ۴ بار گلزنی کند به ثبت برسد.

در سال ۲۰۱۵ و جام ملتهای استرالیا، برای چهارمین بار در تاریخ این رقابتها یک بازیکن توانست ۴ بار در یک بازی گلزنی کند. «حمزه الدردور» مهاجم تیم اردن توانست در دیداری که تیمش با نتیجه ۵ بر یک فلسطین را شکست داد، ۴ بار گلزنی کند.

باید دید که در هفدهمین دوره این مسابقات که در کشور امارات برگزار می شود بازیکنی خواهد توانست نامش را بعنوان پنجمین بازیکنی که در یک بازی ۴ گل به ثمر می رساند (پوکر می کند) ثبت کند یا خیر. 

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.