از داستان غم انگیز مرگ کارشناس مامایی شبکه بهداشت شهرستان مه‌ولات که با علایم سرماخوردگی به تنها بیمارستان شهر فیض‌آباد مراجعه کرد و بعد از بستری شدن و تزریق آمپول‌هایی که برای شرایط جسمانی وی مناسب نبود وضعیتش وخیم شد و در نهایت بعد از انتقال به بیمارستان نهم دی درگذشت، یک ماهی نمی‌گذرد که دوباره خبر فوت مادری در بیمارستان امام رضا(ع) فیض‌آباد مه‌ولاتی‌ها را شوکه کرد.

درخواست مه‌ولاتی‌ها از مسئولان  برای تعطیلی بیمارستان فیض آباد!

خبر وقتی غم‌انگیز و شوکه کننده‌تر شد که طبق اعلام نزدیکان بیمار شرایط وخیم وقتی برایش ایجاد شد که به وی در بیمارستان آمپول تزریق شد! چیزی شبیه به اتفاقی که برای کارشناس مامایی شبکه بهداشت مه ولات اتفاق افتاد.

 شرایط عادی بیمار قبل از مراجعه به بیمارستان

محمود پناهنده همسر مرحومه کتابی در خصوص آنچه که در بیمارستان فیض‌آباد اتفاق افتاده است به خبرنگار ما گفت: همسرم به دلیل بیماری دیابت دارو مصرف می‌کرد از این رو گهگاهی دچار سرگیجه می‌شد که این طبیعی بود؛ بنابراین قبل از مراجعه به بیمارستان شرایط جسمی وی عادی بود و مشکل خاصی نداشت فقط همان طور که گفتم سرگیجه مختصری داشت برای اینکه خیالمان راحت شود که مشکلی نیست همسرم به اتفاق پسرم به بیمارستان مراجعه کردند و من هم پشت سر آن‌ها رفتم تا همراهشان باشم. وی در ادامه افزود: وقتی به بیمارستان رسیدم در کمال تعجب دیدم که گروهی از پرستارها اطراف همسرم داخل اتاق جمع شده‌اند و حتی تماس گرفتند تا پزشک متخصص خودش را به بیمارستان برساند وقتی جریان را پرسیدم که چرا این گونه شد؟ پسرم گفت: گویا بعد از تزریق آمپول شرایط مادرش وخیم شده و کارش به احیای قلبی تنفسی کشیده بود! که متأسفانه هیچ کاری بعد از این شرایط از دست پزشکان بر نیامد و همسرم در عین ناباوری فوت کرد!

پناهنده اظهار داشت: ما به امید بهبودی شرایط همسرم او را به بیمارستان بردیم، اصلاً فکرش را هم نمی‌کردیم چند دقیقه بعد دیگر برای همیشه نمی‌توانیم او را درکنار خانواده داشته باشیم! الان که این مصیبت به ما وارد شده احساس می‌کنیم خانواده‌هایی که این‌چنین شرایطی در مه‌ولات تاکنون برایشان به وجود آمده است چقدر سختی کشیده‌اند. برای همین و برای اینکه باز هم دوباره این اتفاقات تکرار نشود درخواست دارم اگرکسی نمی‌تواند شرایط بیمارستان را درست کند حداقل این بیمارستان را تعطیل کنند تا بیشتر از این خانواده‌های مردم داغدار نشوند.

 یا شرایط را درست کنید یا بیمارستان را تعطیل!

یکی از شهروندان مه‌ولاتی با اشاره به چندین و چند مورد از مرگ‌هایی که در اثر شرایط درمانی در بیمارستان فیض آباد واقع شده است به خبرنگار ما گفت: اینکه یک اتفاق به شکل‌های مشابه در یک مکان رخ دهد نشان از این دارد که مشکل نبود نیروی متخصص کاربلد در این شهرستان است. پزشکان و پرستارانی که در این بیمارستان مشغول به کار هستند، اکثراً کم تجربه هستند و بعضاً نیروهای طرحی هستند که این خود بزرگ‌ترین معضل است. قطعاً اگر پزشکان خوبی در این بیمارستان مشغول بودند شاهد این چنین وقایعی نبودیم.

وی در ادامه عنوان کرد: برای اینکه عمق فاجعه برای مسئولان مشخص شود کافی است تحقیقی در زمینه میزان مرگ و میرهای این چنینی در سایر شهرستان‌ها داشته باشند و به سادگی معلوم خواهد شد میزان مرگ و میر در فیض‌آباد خیلی بیشتر از سایر شهرستان حتی در شهرستان‌های با جمعیتی چندین برابری است. به همین جهت درخواست ما از مسئولان این است یا شرایط بیمارستان را بهبود بخشند یا اینکه آن را تعطیل کنند؛ این طور خیال ما هم راحت خواهد شد از این بابت که بیمارستانی نداریم که مردم شهرمان را با کوچک‌ترین مشکل جسمی راهی سینه قبرستان نماید.

 تماسی که بی‌پاسخ ماند

در همین خصوص با حسین پوریوسف رئیس بیمارستان امام رضا(ع) فیض‌آباد تماس گرفتیم تا از شرایط موجود در این بیمارستان و اتفاقات اخیر از زبان وی مطلع شویم، اما وی پاسخگوی تماس ما نبود.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.