سخنگوی رسمی دولت «نجات ملی» یمن آمار حملات ائتلاف عربستان به یمن طی سه سال گذشته را تشریح و تأکید کرد که ۲۲ میلیون نفر نیازمند کمک هستند.

کشته شدن  ۱۵ هزار و ۳۵۹ غیرنظامی یمنی از زمان آغاز حملات آل سعود

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «ضیف الله الشامی» سخنگوی رسمی دولت «نجات ملی» یمن امروز دوشنبه نشست خبری در صنعاء برگزار کرد و به تشریح تلفات جنگ ائتلاف عربستان سعودی تا پایان سال ۲۰۱۸ پرداخت.

شبکه خبری «المسیره» به نقل از الشامی گزارش داد که از زمان آغاز حملات عربستان سعودی تا پایان سال ۲۰۱۸، تعداد غیرنظامیانی که مستقیما جان باخته‌اند ۱۵ هزار و ۳۵۹ نفر است.

سخنگوی رسمی دولت نجات ملی همچنین اعلام کرد که در پی بسته بودن فرودگاه صنعاء و ممانعت از سفر بیماران برای درمان، بیش از ۱۷ هزار و ۶۰۸ بیمار نیز جان باخته‌اند.

الشامی، تعداد افرادی را که در جریان حملات ائتلاف عربستان در یمن زخمی شدند را ۲۴ هزار و ۱۲۱ نفر اعلام کرد.

سخنگوی دولت یمن در صنعاء در پایان تأکید کرد که به سبب فاجعه‌ای که ائتلاف عربستان در یمن به وجود آورده است، بیش از ۲۲ میلیون نفر نیازمند کمکهای مختلف انسان‌دوستانه هستند.

عربستان سعودی به همراه متحدان خود حمله نظامی و محاصره همه جانبه یمن را در تاریخ ششم فروردین ۱۳۹۴ به منظور بازگردانی «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن و همچنین خلع سلاح انصارالله یمن آغاز کرد اما پس از گذشت چهار سال و بروز فاجعه انسانی در یمن به هیچ یک از اهداف خود نائل نیامده است.

در همین ارتباط، «مارتین گریفتس» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن شامگاه یکشنبه با «عبدالملک الحوثی» رهبر انصار الله دیدار کرد. در جریان این دیدار، الحوثی به موانع و نقض مذاکرات صلح یمن در «استکهلم» سوئد، توسط طرف‌های وابسته به ائتلاف عربستان سعودی اشاره کرده است.

 رهبر جنبش انصار الله بر اهمیت تسریع اجرای این معاهده و آغاز اجرای اقدامات متعلق به آتش‌بس در «تعز» تأکید کرده است.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل ۲۲ آذر ماه گذشته از توافق بر سر بندر «الحدیده» و رسیدن کمک‌ها به شهر «تعز» و کاهش درگیری‌ها در این شهر خبر داد.

او گفت که طرفین حاضر در گفت‌وگوهای صلح یمن در استکهلم سوئد، بر سر آتش‌بس در استان الحدیده و شهر تعز و رسیدن کمک‌ها به این شهر توافق کرده‌اند.

گفت‌وگوهای صلح یمن از اواسط آذرماه در استکهلم سوئد میان دو هیأت صنعاء و ریاض آغاز شد و چهارمین دور گفت‌وگوهایی بود که صورت می‌گرفت. در سه دوره پیشین طرفین موفق نشده بودند به هیچ دستاوردی برسند. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.