البرز-علی اصغر کمالی زاده با بیان اینکه پروژه بزرگراه شمالی کرج به ۱۷۰ هزارمترمربع آسفالت نیازدارد، گفت:امید است با حمایت ملی و اختصاص اعتبار بتوانیم این پروژه را به اتمام برسانیم.

ضرورت اختصاص اعتبارات ملی برای پروژه بزرگراه شمالی کرج
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی اصغر کمالی زاده شهردار کرج پیش از ظهر امروز دوشنبه در جریان بازدید از پروژه بزرگراه شمالی کرج که با حضور معاون وزیر راه انجام شد، اظهار کرد: در مسیر این پروژه آبگیر بیلقان را داریم که انتقال ۱۲ مترمکعب بر ثانیه آب به پایتخت از طریق آن صورت می گیرد.
کمالی زاده ‌به اهمیت بحث پدافند غیرعامل در قسمتی از پروژه که احداث پل از روی آبگیر بیلقان عبور داده شده است اشاره کرد و گفت: این پل به تنهایی حدود ۲۰ درصد از ساختار پروژه است.
وی ادامه داد: از ۵۱۵ میلیارد تومان قرارداد اولیه این پروژه ۱۱۰ میلیارد تومان مربوط به این پل است.
شهردار کرج با بیان اینکه ارتفاع پل این پروژه از سطح آب حدود ۹۷ متر است، افزود: از نقاط مرکزی کرج این پل قابل مشاهده است که یک اِلِمان برای شهر است.
کمالی زاده خاطرنشان کرد: بعد از این پلی که روی آبگیر بیلقان است، پل های دیگری برای ادامه مسیر و اتصال به کرج طراحی شده است که تا آرامستان بهشت سکینه این راه ادامه دارد.
وی با یادآوری  اینکه  ۱۱ تقاطع و ۱۷ پل در مسیر بزرگراه شمالی کرج وجود دارد، افزود: در این پروژه شعاع قوس، لاین ها و خطوط عبوری آزادراهی و بزرگراهی است اما به  دلیل توجه به مسائل زیست محیطی در مسیر پروژه به نام  کمربند شمالی نام گرفته است و امید است پیوست آن را دریافت کنیم.
شهردار کرج  ‌با بیان اینکه آزادسازی اراضی در مسیر  را انجام داده ایم، بیان کرد: پروژه کمربند شمالی کرج مکملی برای آزادراه همت است ‌که باید زودتر به سرانجام برسد.
وی افزود: اجرایی کردن کریدور شرق به غرب نیز به انجام این پروژه بستگی دارد که این موارد نیاز به کمک و بودجه ملی برای انجام بخش هایی از مسیر دارد.
کمالی زاده با اعلام اینکه این پروژه به  ۱۷۰ هزار مترمکعب آسفالت نیاز دارد، افزود: در این خصوص قیر رایگان باید تزریق شود و امید است با حمایت مالی ملی بتوانیم این پروژه را به اتمام برسانیم چون هر روز تاخیر در اجرای این پروژه، آزادراه همت را نیز با مشکل مواجه می کند.   
شهردار کرج گفت: اراضی حاشیه‌ای  پروژه بزرگراه شمالی کرج هنوز توسعه نیافته است.
وی در پایان با اشاره به اینکه در کمیسیون ماده ۵ تا ۱۰۰ متر کنار پروژه برای اقدامات توسعه ای فریز شده است، گفت: جانمایی مراکز تفرجگاهی برای جذب بیشتر مسافران در حاشیه این مسیر نیز مدنظر است.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.