دبیر اجرایی کنفرانس بین‌المللی تربیت دینی در ادیان ابراهیمی گفت: تلاش داریم با شناسایی نخبگان و صاحب‌نظران جهانی در عرصه تربیت دینی، زمینه را برای تبادل تجربیات موفق مشارکت‌کنندگان فراهم نمایم.

تلاش برای به اشتراک گذاشتن تجربیات موفق ادیان ابراهیمی در حوزه تربیت دینی

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی سروری مجد در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در مشهد برگزار شد به تبیین برنامه‌های نخستین کنفرانس بین‌المللی تربیت دینی در ادیان ابراهیمی پرداخت.
وی با اشاره به برگزاری دو پیش نشست تخصصی در ایران و لبنان بیان کرد: نخستین پیش نشست با حضور اساتید و اندیشمندانی از ایران و لبنان ماه گذشته در شهر بیروت برگزار شد.
وی افزود: دومین پیش نشست این کنفرانس هم در روزهای ۱۹ و ۲۰ دی ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه علوم اسلامی رضوی و بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با حضور اندیشمندان و شخصیت های مسیحی از کشور فرانسه در مشهد برگزار می‌شود.
دبیر اجرایی کنفرانس بین‌المللی تربیت دینی با اشاره به ایجاد دبیرخانه دائمی کنفرانس در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)، گفت: عموم دانشجویان، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، طلاب حوزه‌های علمیه و پژوهشگران می‌توانند مقالات خود را در محورهای مشخص شده، تا ۲۰ بهمن ماه به دبیرخانه این کنفرانس ارسال کنند.
دکتر سروری، تعامل و همفکری اندیشمندان مسلمان و سایر ادیان توحیدی درباره مبانی، مسائل و چالش‌های مشترک در حوزه تربیت دینی، معرفی آموزه‌های تربیتی اسلام با محوریت معارف اهل‌بیت (علیهم‌السلام) به ویژه حضرت رضا (ع)، ارائه دستاوردهای جهان اسلام به ویژه انقلاب اسلامی در زمینه تربیت دینی، تبادل تجارب عملی ادیان ابراهیمی در تربیت دینی و زمینه‌سازی برای دستیابی به تولید دانش تربیت دینی را از جمله اهداف این کنفرانس بین‌المللی برشمرد.
وی در ادامه این نشست خبری، به تبیین محورهای اصلی کنفرانس بین‌المللی تربیت دینی در ادیان ابراهیمی پرداخت و گفت: «فلسفه تربیت دینی»، «نظریه‌ها و الگوهای تربیت دینی»، «تربیت دینی و چالش‌های جهان معاصر»، «اماکن مذهبی، مراکز و سازمان‌های تربیت دینی»، «تجربه‌های تربیت دینی»، «نهادها و تربیت دینی» و «تاریخ تربیت دینی» هفت محور اصلی این کنفرانس است.
به گفته این مقام مسئول، در بخش ویژه این کنفرانس، مقالات با عنوان «تربیت دینی و معارف رضوی» پذیرفته خواهد شد و تلاش داریم تا اندیشه‌های امام رضا(ع) را در حوزه تربیت دینی به تمام دنیا معرفی کنیم.
دکتر سروری با بیان اینکه تأکید و تمرکز ما در این کنفرانس بر مشترکات ادیان ابراهیمی است، خاطرنشان کرد: به واسطه این کنفرانس ضمن شناسایی نخبگان و صاحب‌نظران جهانی در عرصه تربیت دینی، گزارش‌های قابل عرضه با رویکرد بین المللی را ارائه خواهیم کرد و زمینه را برای تبادل تجربیات موفق مشارکت‌کنندگان فراهم می‌نماییم.
یادآور میشود؛ نخستین کنفرانس بین‌المللی تربیت دینی در ادیان ابراهیمی توسط دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) با همکاری معاونت علمی آستان قدس رضوی اسفند ماه سال جاری در مشهد مقدس برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.