محمد بطحائی گفت: هیچ‌یک از دست‌اندرکاران آموزش و پرورش مجاز به مشارکت یا همکاری در هیچ کدام از فرآیندهای تصنیف، تألیف، گردآوری، بازاریابی، توزیع، ساماندهی و فروش کتاب‌های کمک درسی، تقویتی، حل‌المسائل و غیره نیستند.

هیچ‌یک از مسئولان آموزش و پرورش مجاز به مشارکت در تالیف  کتاب‌های کمک درسی نیستند

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: باید بپذیریم که وزارت آموزش و پرورش هم در گسترش بی‌رویه موسسات به اصطلاح کمک درسی و وضع فعلی مقصر است؛ برای اضطراب زدایی از مدرسه و دانش آموزان اقدامات زیر را در حوزه داخلی انجام دادیم.

وی ادامه داد: برگزاری آزمون در دوره ابتدایی در مدارس غیردولتی و دولتی و ورود و تبلیغ هرگونه کتاب کمک درسی در مدارس ممنوع شده است.

بطحایی اضافه کرد: هیچ‌یک از دست‌اندرکاران آموزش و پرورش مطابق بخشنامه زیر مجاز به اقدام، مشارکت و یا همکاری در هیچ کدام از فرآیندهای تصنیف، تألیف، گردآوری، بازاریابی، توزیع، ساماندهی و فروش کتاب‌های کمک درسی، تقویتی، حل‌المسائل و غیره نیستند.

وی افزود: هیچ مجوزی برای همکاری با این مؤسسات حتی اجاره فضای آموزشی در ایام تعطیل هم صادر نخواهد شد؛ اگر میخواهیم از وضع فعلی عبور کنیم و فضای مدرسه را با نشاط و روح فرزندان‌مان را از اضطراب خالی کنیم، مسیری جز این نخواهیم داشت.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.