وزیر اطلاع رسانی پاکستان از ساخت پالایشگاه نفت توسط امارات و سرمایه گذاری کلان این کشور در پروژه‌های اقتصادی کشورش خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین،«فواد حسین چودهری» وزیر اطلاع رسانی پاکستان از ساخت پالایشگاه نفت توسط امارات و سرمایه گذاری کلان این کشور در پروژه‌های اقتصادی کشورش خبر داد.

وی افزود: امارات برای سرمایه‌گذاری کلان در پروژه‌های اقتصادی پاکستان به توافق رسیده است.

وزیر اطلاع رسانی پاکستان گفت: اسلام‌آباد نقش خود را برای حل اختلاف بین کشورهای اسلامی ایفا خواهد کرد.

وی افزود: بعد از روی کار آمدن دولت حزب تحریک انصاف پاکستان دوباره جایگاه بین‌المللی خود را بدست آورده و نقش مهمی در برطرف کردن مناقشات منطقه ایفا می‌کند.

چودهری اظهار داشت: امارات 3 میلیارد دلار به بانک مرکزی پاکستان واریز کرد و قرار است 3 میلیارد و 200 میلیون دلار نفت به این کشور صادر کند.

بر اساس این گزارش محموله نفتی به ارزش سه میلیارد و 200 میلیون دلار که جزو بدهی معوقه امارات به پاکستان است که از قبل وعده داده شده بود.

 نخست وزیر پاکستان در سفر خود به امارات از این کشور درخواست کمک کرد که و در حال حاضر بسته کمک‌های ابوظبی به اسلام‌آباد نهایی شده است.

دولت پاکستان برای حل مشکلات اقتصادی خود به 12 میلیارد دلار وام نیاز دارد که بیشتر آن را از کشورهایی مانند عربستان و امارات تهیه می‌کند.

روز گذشته «محمد بن زاید آل نهیان» ولی عهد امارات در رأس یک هیأت سیاسی بلند پایه برای سفر یک روزه وارد پاکستان شد.

وی با «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان و سایر مقامات سیاسی این کشور دیدار و درباره تحولات منطقه به ویژه صلح افغانستان به تبادل نظر با آن‌ها پرداخت.

سرمایه‌گذاری در پاکستان یکی دیگر از اهداف سفر ولی عهد امارات به این کشور بیان شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.