شورای حقوق بشر و عدالت در ژنو می‌گوید که در زندانهایی که ابوظبی در یمن ایجاد کرده است، زندانیان تحت شکنجه و آزار جنسی قرار دارند.

انتقاد شورای حقوق بشر ژنو از آزار جنسی زندانیان در بازداشتگاه‌های مخفی امارات در یمن

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، شورای حقوق بشر و عدالت در ژنو اعلام کرد که امارات عربی متحده مسئول حفظ جان زندانیانی است که در زندانهای وابسته به این کشور در «تعز» یمن دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

شبکه خبری «الجزیره» به نقل از این شورا گزارش داد که امارات باید «تجاوزات وحشتناک علیه افراد بازداشتی در زندانهایی را که در یمن بر آن نظارت دارد، متوقف کند».

شورای مذکور تأکید کرد که «شکنجه و آزار جنسی به یک رفتار هدفمند علیه زندانیانی» بدل شده است که امارات در یمن ایجاد کرده است.

«عادل الحسنی» یکی از رهبران مقاومت یمن که زمانی در زندان‌های امارات در جنوب یمن، در بند بود، چندی پیش از اقدامات هولناک ابوظبی در این زندانها و شکنجه‌های کشنده خبر داد.

الحسنی اظهار داشت که وی در طول دوره‌ای که در زندان بود، هر شب صدای فریادهای زندانیان را می‌شنید. این زندانیان یا آویزان می‌شدند، یا لخت می‌شدند، یا تحت ضرب و جرح قرار می‌گرفتند یا با شوک الکتریکی شکنجه می‌شدند.

وی در ادامه گفت که فرماندهان اماراتی او را داخل سیاه‌چالی که به سیاه‌چال وحشت معروف بود، می‌انداختند و او  به مدت 48 ساعت در این سیاه‌چال بدون آب و غذا و حمام با دستان، پاها و چشمانی بسته حبس بود و نزدیک بود که طی این مدت بمیرد.

این رهبر مقاومت یمنی می‌گوید که دلیل بازداشتش، این بود که وی علیه اقدامات اماراتی‌ها در جنوب یمن در شبکه‌های اجتماعی می‌نوشت و آنها را اشغالگر توصیف می‌کرد به همین دلیل نیز به اتهام ارتباط با القاعده ربوده و زندانی شد.

کمیته کارشناسی شورای امنیت هم چندی پیش از وجود زندانهای سری امارات در یمن و شکنجه زندانیان سیاسی در آنها خبر داد.

اوایل آبان‌ماه سال گذشته، «جبهه ملی جنوب یمن» اعلام کرده بود که امارات در سایه سکوت سازمان ملل در مقابل شکنجه‏‌های اشغالگران و جنایات آنها علیه یمنی‎های ساکن جنوب یمن، 17 زندان سری تاسیس کرده‌ است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.