علی‌رغم ادعاهای واشنگتن علیه هاوانا، دانشمندان در تحقیقات خود علت بیماری دیپلمات‌های آمریکایی در کوبا را صدای جیرجیرک‌های سرخ هندی اعلام کردند.

جیرجیرک‌ها، علت اصلی بیماری دیپلمات‌های آمریکایی در کوبا!

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، برخی از دیپلمات‌های آمریکایی حاضر در کوبا در ماه نوامبر سال ۲۰۱۶ به‌دلیل سردردهای طولانی، حالت تهوع و از دست دادن قدرت شنوایی به سرعت به آمریکا منتقل شدند.

آزمایش‌ها نشان دادند که این افراد به دلیل ترس و آسیب‌های مغزی که دلیل آن صداهای اسرارآمیز بوده است، بیمار شده‌اند. حالا دو دانشمند شواهدی ارائه کرده‌اند که نشان می‌دهد این صداهایی که مشکلات زیادی برای دیپلمات‌های آمریکایی ایجاد کرده بودند در واقع آنچنان که گفته می‌شود اسرارآمیز نبوده‌اند. به این معنا که علی‌رغم ادعاهای واشنگتن، توطئه‌ای از سوی دولت کوبا علیه این دیپلمات‌ها در کار نبوده و دلیل اصلی صدایی بوده که از سوی جیرجیرک‌ها ایجاد شده است.

الکساندر ستوبس از دانشگاه برکلی کالیفرنیا و فرناندو مونته لگر از دانشگاه لینکلن انگلستان با مطالعه روی صداهای ضبط شده از سوی دیپلمات‌ها به نتیجه رسیدند که منبع اصلی این صداهای اسرارآمیز و بیماری‌زا جیرجیرک‌های سرخ هندی بوده‌اند.

الکساندر ستوبس به خبرنگاران اعلام کرد که بطور قطع می‌تواند ثابت کند که دیپلمات‌های آمریکایی نه از سوی اشخاص امنیتی بلکه تنها از سوی ملخ‌های سرخپوست موجود در کوبا مورد حمله قرار گرفته‌اند.

این جیرجیرک‌های سرخ کوتاه بوفور در دریای کارایب و کرانه‌های آن یافت می‌شوند. صداهای ایجاد شده که بسیار برای بشر خطرناک و دلخراش هستند در واقع نوعی خودنمایی جیرجیرک‌های نر برای جیرجیرک‌های ماده و بنوعی ترغیب برای جفت‌گیری است. نوع خاصی از این جیرجیرک‌ها که برای دیپلمات‌ها دردسر درست کرده اند، ملخ‌های سرخپوست کوتاه هستند.

در روزهای اولی که خبر بیماری دیپلمات‌های آمریکایی مطرح شد مخالفان برقراری ارتباط آمریکا و کوبا پس از شش دهه با انتقاد از دولت باراک اوباما اعلام کردند که آن‌ها گفته بودند که نباید به دولت کوبا اعتماد کرد و هاوانا با توطئه علیه دیپلمات‌های این کشور ثابت کرد تا چه اندازه هنوز برای آمریکا خطرناک است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.