اتاوا از توافق رهبران کانادا و ایالات متحده برای ادامه فشار بر چین با هدف آزادی ۲ شهروند کانادایی خبر داده است.

توافق ترامپ و ترودو برای افزایش فشار بر چین

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، پس از آنکه یک مدیر ارشد چینی در شهر ونکوور کانادا بازداشت شد، چین نیز 2 شهروند کانادایی را دستگیر کرده و این مساله موجب افزایش تنش ها در روابط دو کشور شده است.

دفتر جاستین ترودو نخست وزیر کانادا روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: رهبران کانادا و ایالات متحده به توافق رسیده‌اند تا فشارها بر پکن را برای آزادسازی 2 شهروند کانادایی همچنان حفظ کنند.

کانادا خواستار آزادی فوری دو شهروند خود در چین شده است. کانادا اول دسامبر "منگ وان ژو" مدیر ارشد مالی شرکت هواوی چین را به درخواست آمریکا بازداشت کرده است. چین این اقدام را محکوم کرده است. این تحولات در شرایطی است که روابط چین و آمریکا بر سر جنگ تجاری تمام عیار طی ماه های اخیر به شدت تیره و تار شده است.

دفتر نخست وزیر کانادا افزود: جاستین ترودو نخست وزیر با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفتگو کرده و از وی به خاطر اظهارات قاطع و حمایت ایالات متحده در ارتباط با بازداشت دو شهروند کانادایی در چین تشکر کرده است. رهبران دو کشور توافق کردند تا برای آزادی دو شهروند کانادایی تلاش کنند.

کاخ سفید نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ترامپ و ترودو درباره بازداشت غیرقانونی دو شهروند کانادایی در چین گفتگو کردند.

کانادا بر این باور است که چین تنها با هدف اعمال فشار بر اتاوا این دو شهروند کانادایی را بازداشت کرده است.

روزنامه چاینا دیلی نیز با انتشار مطلبی نوشت: کانادا به خاطر این مساله اعتماد و همکاری با اکثر کشورهای درحال توسعه را از دست خواهد داد. کانادا با ادامه تبعیت از سیاست های ایالات متحده در نهایت به منافع ملی خودش آسیب می زند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.