خوزستان_ کیامرث حاجی زاده با هشدار نسبت به افزایش دبی رودخانه دز، گفت: تا اطلاع ثانوی و بازگشت وضعیت عادی باید از نزدیک شدن به این رودخانه خودداری شود.

تا بازگشت وضعیت عادی از نزدیک شدن به رودخانه دز خودداری کنید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استاندارای خوزستان، کیامرث حاجی زاده مدیرکل مدیریت بحران خوزستان اظهار کرد: دبی آب رودخانه دز از روز سه شنبه تا حدود ۵۰۰ مترمکعب افزایش پیدا می کند. در این شرایط ضرورت دارد تمهیدات و اقدامات لازم از سوی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستانهای پایین دست سد دز در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در ابن خصوص بیان کرد: رصد و پایش مستمر رودخانه ها و منابع آب شهرستان، ابلاغ به دستگاههای مرتبط جهت اتخاذ تدابیر لازم، اطلاع رسانی به شهروندان به ویژه کشاورزان، دامداران، عشایر، روستاییان، صاحبان واحدهای خدماتی و پذیرایی و تفریحی حاشیه رودخانه جهت رعایت اصول ایمنی مانند رعایت فاصله ایمن از بستر رودخانه و عدم اسکان و تردد وتوقف و برپایی کمپ و چادر در حاشیه رودخانه و مسیلها و کانالهای مسیر و سایر تمهیدات لازم جهت پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی در دستور کار قرار داده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان افزود: ضمنا پروژه لایروبی بستر رودخانه دز و آبگیر سد انحرافی دز در پایین دست پل شناور فعلا تا زمان بازگشت وضعیت عادی رودخانه دز، متوقف می شود و این موضوع به این معنی است که در تمام طول شبانه روز تا اطلاع بعدی باید از نزدیک شدن به رودخانه جدا خودداری شود.   

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.