البرز- حیدر تورانی بااشاره به اینکه همه چیز تاریخ مصرف دارد و فکر و اندیشه ای که ما را به اینجا رسانده است برای آینده کافی نیست، گفت: مدرسه باید شاد باشد ودانش آموزان بدون استرس در کلاس درس و محیط آموزشی محل تحصیل به بیان صحبت های خود بپردازد.

محیط مدرسه برای دانش آموزان باید شاد و بدون استرس باشد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حیدر تورانی معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی کشور صبح امروز(سه شنبه) در آئین تجلیل از معلمان پژوهنده استان البرز با بیان اینکه پژوهش پویشی درنگ ناپذیر است و باید دائم دنبال علم بود، گفت: در خصوص پژوهش در حوزه آموزش و پرورش باید توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی افزود: باید زمینه های پژوهندگی در سیستم آموزش و پرورش فراهم شود و یک معلم پژوهنده در بستر مدرسه توانایی حل مسائل را دارد چراکه در نظام تعلیم و تربیت روزانه با مواردی زیادی در این خصوص مواجه هستیم و باید این مسائل و علل آن در پیشرفت و در ضعف های آموزشی هر ریشه یابی شود.

تورانی با بیان اینکه درس پژوهشی معلم باید اجازه نقد را به دانش آموزان بدهد، افزود: در انتقال اطلاعات، مهارت، اعتقاد و باور بر این وظیفه را به دانش آموزان آموزش دهد.

وی اضافه کرد: همه چیز تاریخ مصرف دارد و فکر و اندیشه ای که ما را به اینجا رسانده است برای آینده کافی نیست؛ در نتیجه باید به تغییر اندیشه دست یابیم که درس پژوهشی یکی از این موارد است.

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی کشوربا بیان اینکه یک معلم باید توانایی بازیابی اطلاعات و استفاده از آن را داشته باشد، گفت: در این راستا آموزش و پرورش نیز باید زمینه پژوهندگی را برای دانش آموزان فراهم کند و مدرسه ای که چنین انگیزه ای را برای یادگیری بیشتر در دانش آموزان فراهم کند مدرسه ای پژوهنده است.

این مسئول خاطرنشان کرد:مدرسه باید شاد باشد و دانش آموزان بدون استرس در کلاس درس و محیط آموزشی محل تحصیل خود نقد کرده و به بیان صحبت های خود بپردازد و نقاب بر چهره نداشته باشد این در حالی است که دانش آموزان همه چیز را با علم یابی و جویندگی بپذیرند.

تورانی در پایان با تاکید براینکه تکیه بر خلاقیت، نوآوری، رواج توانایی حل مسئله و  ایجاد ارتباط مناسب و مشارکت از فاکتورهای مهم برای پژوهنده شدن یک مدرسه است، گفت: این موارد موجب می شود دانش آموزان در آینده در تحصیلات دانشگاهی نخبگانی برای جامعه شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.