البرز - حسین رحمانیان با اعلام اینکه شاهد رشد کمی ۳۰ درصدی و رشد کیفی ۳۷ درصدی اقدام‌ پژوهان استان البرز نسبت با سال گذشته بودیم، گفت: از ۴۴۷ اثر پژوهشی دانش آموزان و معلمان در نمایشگاه امسال هفته پژوهش، ۲۵۷ ایده از آموزش و پرورش استان البرز به دبیرخانه ایده های برتر کشوری رسید.

سهم پررنگ آموزش و پرورش البرز از ایده‌های پژوهشی برتر کشور

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسین رحمانیان معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز صبح امروز (سه شنبه) در آئین تجلیل از معلمان پژوهنده استان البرز در خصوص پژوهش در علم و در دستگاه تربیت و آموزش اظهار کرد: البرز قطب و علم فناوری کشور است و شاهد مهاجرت نخبگان به این استان هستیم.

وی به جایگاه البرز از لحاظ سطح سواد و پتانسیل های پژوهشی و تحقیقاتی اشاره کرد و گفت: در این راستا آموزش و پرورش استان البرز ۲۲ غرفه در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان برگزار کرد و به عنوان دستگاه برتر انتخاب شد.

رحمانیان به گزارش اقدام‌ پژوهی مرحله بیست و یکم اشاره کرد وگفت: ۵ هزار و ۴۸۰ گزارش در این زمینه در سطح مناطق داشتیم که بالغ بر ۳۱۱ مورد به مرحله استانی رسید و بعد از داوری های استانی ۱۰ مورد به مرحله کشوری راه یافت و در نهایت دو مورد به عنوان پژوهش برتر انتخاب شد.

وی افزود: شاهد رشد کمی ۳۰ درصدی اقدام‌ پژوهان نسبت با سال قبل بودیم و رشد کیفی نیز نزدیک به ۳۷ درصد بوده است.

معاون پژوهش،   برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اینکه ۴۴۷ اثر پژوهشی از دانش آموزان و معلمان در نمایشگاه امسال هفته پژوهش ارائه شد، گفت:ازاین تعداد ۲۵۷ ایده از آموزش و پرورش استان البرز به دبیرخانه ایده های برتر کشوری رسید و بعد از داوری یک ایده از البرز در میان ایده های برتر کشوری قرار گرفت‌ و از ۶ دانش آموز برتر ما نیز تجلیل شد.

وی ادامه داد: ۳ معلم البرزی که درجه تحصیلی عالیه دارند در کنار دیگر اساتید دانشگاه های استانی به عنوان  برگزیده استانی البرز مورد تقدیر قرار گرفتند.

این مسئول عنوان کرد: استان البرز میزبان بیش از ۴۸۰ هزار دانش آموز و ۲۵ هزار پرسنل است و در این‌راستا در هفته پژوهش استان ۱۵ هزار دانش آموز البرزی از مراکز علمی و تحقیقاتی استان دیدن کردند.

رحمانیان درپایان با اشاره به اینکه دو جلد کتاب هم شامل شناسنامه معلمان مولف و دانش آموزان پژوهنده البرز در دست تالیف داریم، خاطرنشان کرد: ده طرح پژوهشی در سال ۹۷ داشته ایم و در این‌خصوص نیاز سنجی از سطح مناطق و ادارات انجام شده  بیش از ۱۰۰ پایان نامه تحصیلی  دکترا و ارشد را نیز حمایت کرده ایم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.