قزوین_ علی جلیلوند گفت: ۹ بهمن ماه آخرین مهلت ارسال آثار در کنگره شعر «چله آفتاب» درنظرگرفته شده است.

۹ بهمن ماه آخرین مهلت ارسال آثار در کنگره شعر "چله آفتاب"

علی جلیلوند دبیر مجمع شعرای آئینی «کمیت» قزوین در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، فراخوان کنگره شعر «چله آفتاب» با همکاری ستاد مردمی جبهه فرهنگی این استان منتشر شده که نهم بهمن ماه سالجاری به عنوان آخرین مهلت ارسال آثار اعلام شده است.

وی افزود: محورهای شعری شامل دستاوردهای انقلاب اسلامی، اقتدار و قدرت انقلاب اسلامی (یکی از قدرت‌های برتر دنیا)، استقلال و بستن راه سلطه زورگویان، تبدیل نظام طاغوتی به نظام مردم‌سالار (حضور پرشور مردم در تصمیم‌گیری‌ها با حضور در انتخابات)، امنیت و اِشراف اطلاعاتی با وجود توطئههای فراوان، قدرت نرم و نفوذ انقلاب اسلامی در قلوب آزادی‌خواهان جهان، الهام‌بخش بودن انقلاب در منطقه و جهان و امیدبخشی به مستضعفان عالم و عزت‌بخشی به شیعه در جهان و شناساندن فرهنگ «امام و امت»، تضعیف جریانات تکفیری و جلوگیری از قدرت گرفتن آن‌ها، ایجاد موج اسلام‌خواهی و توجه دادن جهان به اسلام و معنویت،ـ زمینه‌سازی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی و به چالش کشیدن تمدن غرب، تربیت نسل جوان مؤمن انقلابی (معرفی الگوهای بی‌بدیل انسانی به دنیا) است.

جلیلوند یادآور شد: از سایر محورهای شعری نیز میتوان به ارتقای معنوی جوانان و حضور پرشور آنان در احیای شعائر اسلامی (اربعین، اعتکاف وغیره)، هویت‌بخشی و ایجاد اعتماد به نفس و خودباوری ملی، فراهم کردن شرایط بروز استعدادها و شکوفایی آن، پیشرفت‌های علمی (هسته‌ای، سلول‌های بنیادی، صنعت موشکی وغیره)، محرومیت زدایی و توزیع امکانات در اقصی نقاط ایران و ارتقای جایگاه زنان و مادران و ارائه الگوی زن مسلمان به جهان اشاره کرد.

دبیر مجمع شعرای آئینی «کمیت» قزوین  یادآور شد: علاقمندان میتوانند آثار خود را به‌ شناسه qazvin_۱۳۵۷@ در شبکه‌های اجتماعی سروش،ایتا و تلگرام ارسال کنند و یا از طریق مراجعه حضوری به دبیرخانه کنگره به نشانی دبیرخانه واقع در خیابان بوعلی‌غربی، کوچه نوبهار، کوچه شهید روضه خوان، لبیک یا امام مراجعه کنند.

وی مطرح کرد: جوایز برگزیدگان نفر اول شامل ۱۰ میلیون ریال، نفر دوم ۷ میلیون ریال و نفر سوم ۵ میلیون ریال بوده و مهلت ارسال آثار ۹ بهمن ماه و اختتامیه کنگره هم در ۱۳ بهمن سالجاری است.

جلیلوند عنوان کرد: کنگره صرفاً مختص شعرای استان قزوین است و محدودیتی در سن شرکت کنندگان و تعداد آثار ارسالی وجود ندارد و فایل فشرده کتاب ایران ۲۰ برای مطالعه و استناد شعراء در کانال مجمع کمیت قرار داده شده است.

دبیر مجمع شعرای آئینی «کمیت» قزوین گفت: علاقمندان میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۳۶۹۶۹۳۷۱۳ تماس حاصل کنند و یا به آدرس تلگرامی @mkomeit مراجعه کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.