البرز - مهدی مهرور با اشاره به اینکه البرز دارای ۳۵۵ روستا است، گفت: با اقدامات زیرساختی و پیشگیرانه می توان از ظرفیت دهیاران آموزش دیده به عنوان یک امدادگر، یک کانون امداد و یک مرکز امداد روستایی استفاده کرد.

اقدامات پیشگیرانه در کاهش آسیب‌ها و خسارات زلزله موثر است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مهدی مهرور مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز صبح امروز (سه شنبه) در اولین همایش ریسک و راهبردهای مدیریت بحران زلزله، که در مجموعه فرهنگی میلاد کرج برگزار شد، اظهار کرد: این همایش تخصصی به همت و تلاش اداره کل مدیریت بحران استانداری، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کرج، اداره آموزش شهرداری کرج و همکاری اداره راه و شهرسازی استان البرز با توجه به حساسیت امر زلزله در استان البرز تشکیل شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز به پدیده مهاجرپذیری و زلزله خیز بودن کرج اشاره کرد وگفت: مجموعه جمعیت سه میلیونی استان البرز و کلانشهر کرج با ۱۰ منطقه شهرداری که هرکدام حال و هوا و سازه های مختلفی دارد نگاه ویژه ای را می طلبد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با بیان اینکه پیش‌بینی و پیشگیری از اولویت‌های ما در اداره کل مدیریت بحران است، گفت: مهمترین اقدام که می تواند چراغ راه ما باشد و آینده ای برای ما ترسیم کند بحث آموزش است، چراکه همه کسانی که می توانند در هنگام بحران با تخصص، تجربه و علم خود وارد عمل شوند و آسیب ها و چالش ها را کاهش دهند  قطعاً آموزش های لازم را دیده اند.

وی افزود: البرز دارای ۳۵۵ روستا است که با اقدامات زیرساختی و پیشگیرانه می توان از ظرفیت دهیاران آموزش دیده به عنوان یک امدادگر، یک کانون امداد و یک مرکز امداد روستایی استفاده نمود.

مهرور با اشاره به تشکیل ستاد بحران شهرداری های استان، افزود: البرز دارای ۱۷ شهر می باشد و یکی از اولین استان هایی است که ستاد بحران را در شهرداری ها در قالب چهار کارگروه تشکیل داد که یکی از مهمترین مباحث این کارگروه های تخصصی، زلزله می باشد.

وی اضافه کرد: چهار بحران اصلی استان البرز، زلزله، سیل، خشکسالی و آلودگی هوا است که نگاه ویژه مدیران شهری را می طلبد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرزدر پایان گفت: بحث مانور زلزله مورد تاکید ما است که بالا رفتن آمادگی برای مقابله با بحران و کاهش آسیب ها را به همراه دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.