فرمانده انتظامی مشهد از دستگیری ۱۳ سارق حرفه‌ای شب‌رو در جریان عملیات ۱۳ ساعته مأموران چهار کلانتری این شهر خبر داد.

۱۳ سارق حرفه‌ای شب‌رو در مشهد به دام افتادند

سرهنگ اکبر آقا بیگی به خبرنگار ما گفت: عملیات گسترده تشدید مقابله با سرقت‌های شبانه در حوزه کلانتری‌های شهید هاشمی‌نژاد، مصلی، طرق و سناباد مشهد اجرا شد. در این عملیات ضربتی که ۱۳ ساعت به طول انجامید تیم‌های دایره تجسس کلانتری مصلی، یک سارق حرفه‌ای خودرو را شناسایی و در تعقیب و گریزپلیسی با شلیک تیرهوایی او را سوار بر خودروی مسروقه دستگیر کردند.

این متهم ۳۲ ساله که به موادمخدر صنعتی اعتیاد دارد، دربازجویی‌های اولیه مدعی شد که با خودروی پراید سرقتی، قصد خرید مواد مخدر داشته است.

سرهنگ آقا بیگی افزود: تیم های دایره تجسس کلانتری مصلی همچنین دو نفر سارق گوشی قاپ تیزدست که تبعه خارجی بودند و نیز یک سارق ۳۵ ساله باتری خودروهای سواری را پس از کنترل و مراقبت‌های پوششی، در حال ارتکاب جرم دستگیر کردند.

وی خاطرنشان کرد: تیم های دایره تجسس کلانتری طرق هم در یک عملیات هماهنگ و ضربتی، زن ۳۶ ساله و مرد ۳۷ ساله‌ای را که از عاملان سرقت قطعات خودرو و دستبرد به منازل مسکونی بودند و همچنین متهم ۴۰ ساله‌ای که برای چندمین بار قصد سرقت از کارگاه‌های بزرگ اطراف شهر مشهد را داشت، با کنترل و مراقبت‌های پوششی هنگام ارتکاب سرقت به دام انداختند.  

فرمانده انتظامی مشهد گفت: تیم‌های دایره تجسس کلانتری سناباد نیز در این مأموریت، عامل سرقت خودروهای پراید که یک خودروی سواری را از محدوده میدان شهدا مشهد دزدیده بود، پس از تعقیب و گریزی طولانی در خیابان‌های شهر دستگیر کردند. این متهم دو ماه قبل از زندان آزاد شده و بر اساس اعترافات اولیه خودش، پنج سال به اتهام سرقت خودرو در حبس بوده است.  

سرهنگ آقا بیگی در ادامه به شناسایی و دستگیری چهار گرداننده یک باند حرفه‌ای سرقت خودروهای پراید و کشف یک دستگاه پراید نوک مدادی سرقتی و مقادیری وسایل و قطعات خودروهای مسروقه اوراق شده در مخفیگاه‌شان اشاره کرد و گفت: تیم‌های تجسس کلانتری شهید هاشمی‌نژاد همچنین جوان ۳۶ ساله‌ای که عامل سرقت از منازل مسکونی بود را نیز دستگیر کردند.

وی در ادامه همچنین از دستگیری گردانندگان یک باند تهیه و توزیع موادمخدر صنعتی در مشهد خبرداد و گفت: در پی کسب خبری مبنی بر تهیه و توزیع موادمخدر صنعتی در بین جوانان، بلافاصله تیم‌های گشتی کلانتری ۳۴ بانوان مشهد در عملیاتی ضربتی پس از شناسایی پاتوق توزیع و مصرف موادافیونی که منزلی مسکونی در محدوده خواجه‌ربیع مشهد بود، وارد عمل شدند.

وی افزود: افسران پلیس باهماهنگی قضایی و در اقدامی غافلگیرانه، این منزل مسکونی را پاکسازی کردند. در این عملیات سه زن و سه مرد دستگیر و مقادیری موادمخدر صنعتی شیشه و کریستال که در بسته‌بندی‌های پلاستیکی کوچک پیچیده شده بود، به همراه ۱۰۰ عدد سرنگ، ۱۲ دستگاه گوشی تلفن همراه، ۶ کیلو سنگ فیروزه، ۲۵ قطعه سکه قدیمی و دو میلیون تومان وجه نقد کشف شد که تحقیقات در این باره ادامه دارد.

فرمانده انتظامی مشهد همچنین با اشاره به دستگیری گردانندگان دو باند سرقت و توزیع موادمخدر درحاشیه شهر مشهد گفت: تیم‌های تجسس کلانتری کاظم‌آباد مشهد در پیگیری اخبار دریافتی، دو نفر ازعاملان اصلی دستبرد به باغ ویلاها و منازل مسکونی را شناسایی کرده و پس از کنترل و مراقبت‌های نامحسوس، آن‌ها را با همراهی یکی از همدستانشان سوار بر خودروی نیسان تحت تعقیب قرار دادند. سرهنگ آقا بیگی گفت: متهمان که حضور پلیس را در یک قدمی خود حس کردند، پا به فرار گذاشتند وهمدست آن‌ها نیز از خودرو پیاده و متواری شد.

وی خاطرنشان کرد: بدین ترتیب عملیات تعقیب و گریز آغازشد و پلیس با تیراندازی هوایی، این خودرو را متوقف کرد. در بازرسی ازخودروی نیسان یک تخته فرش، هفت عدد در و پنجره، یک دستگاه اجاق گاز، ماشین لباسشویی، تلویزیون و دیگر وسایل سرقتی کشف شد. این درحالی بود که دو متهم در برابر پلیس مقاومت می‌کردند و یکی از آنان با تیزی شیشه اقدام به خودزنی کرد و قصد داشت با این ترفند راه فرار خود را باز کند اما سرانجام به دام افتاد. تحقیقات تیم دایره تجسس کلانتری کاظم‌آباد از متهمان ۴۷ و ۵۷ ساله برای کشف سرقت‌های انجام شده توسط آن‌ها ادامه دارد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.