ناصر اصلانی از کشف حدود ۱۲ تُن انواع مواد مخدر و روان‌گردان در هفته اخیر در کشور خبر داد.

کشف ۱۲ تُن انواع مواد مخدر در هفته گذشته

به گزار ش گروه اجتماعی قدس آنلاین، ناصر اصلانی، معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدرگفت: مجموع کشفیات هفته اخیر ۱۱ هزارو ۹۹۸ کیلوگرم  است که نسبت به هفته گذشته که ۱۷ هزار و ۱۳۸کیلوگرم بوده است، ۳۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی بیان داشت: بیشترین حجم مواد مکشوفه مربوط به تریاک به میزان ۸۹۵۵ کیلوگرم بوده است که ۷۴.۶ درصد مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: از این میزان، ۱۳۵۷ کیلوگرم حشیش، ۸۳۳ کیلوگرم هروئین، ۶۰۹ کیلوگرم مرفین،‏‏ ۴۶ کیلوگرم شیشه، ۷۳۰ لیتر مواد پیش‌ساز، ۵۶ هزار و ۵۱۸ عدد قرص روان‌گردان و ۱۴۵ کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.

اصلانی با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ۹۱۱ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره ۱۳ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.

وی اظهار داشت: ۷۳۰ لیتر مواد پیش ساز مکشوفه در این مقطع صرفاً مربوط به استان کرمانشاه است.

معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: از ۵۶ هزار و ۵۱۸ عدد قرص‌های روانگردان مکشوفه در این مقطع، بیشترین تعداد  با ۴۵ هزار و ۹۸۹ عدد مربوط به استان مازندران است که نشان‌دهنده درصد مجموع کشفیات قرص‌های روانگردان در هفته اخیر است؛بقیه قرص‌های روانگردان مکشوفه در استان‌های آذربایجان غربی، ایلام، تهران، سمنان، فارس، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان و همدان کشف شده است.

اصلانی با بیان اینکه بالغ بر ۸۲ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به پنج استان کشور است،‌ بیان داشت: بیشترین حجم کشفیات با ۳۵۹۶ کیلوگرم مربوط به استان هرمزگان است که معادل ۳۰ درصد کشفیات کشور است و سیستان و بلوچستان با ۲۷۱۳ کیلوگرم، کرمان با ۱۸۲۶ کیلوگرم، اصفهان با ۹۶۷ کیلوگرم و فارس با ۷۱۸ کیلوگرم، به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان ، هرمزگان، بوشهر و آذربایجان غربی از کشفیات کشور در هفته مذکور  ۶۷.۸ درصد است.

اصلانی افزود: طی این مدت، ۱۴۹ دستگاه خودرو، ۱۵ دستگاه موتورسیکلت، ۱۰ قبضه سلاح و ۲۰ دستگاه موبایل توقیف شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.