خطبه عقد زوج معلول از شهرستان قلعه گنج استان کرمان در رواق شیخ طوسی(ره) بارگاه منور رضوی خوانده شد.

آرزوی عروس معلول زیارت اولی برای عقد در حرم مطهر رضوی محقق شد

به گزارش قدس آنلاین، ۵۲ زائر زیارت اولی شهرستان قلعه‌گنج استان کرمان به همت خیران و آستان قدس رضوی به زیارت حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) مشرف شدند که طبق درخواست زوج جوان این کاروان، مراسم خطبه عقد آنها با حضور خادمان و زائران در این حریم نورانی قرائت گردید.

هادی بازگیر داماد ۲۷ ساله کرمانی در مورد قرائت خطبه عقدش در حرم مطهر، گفت: من و همسرم آرزوی زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) را داشتیم و خیلی خرسندیم که خطبه عقدمان در بارگاه منور رضوی قرائت شد.

وی با اشاره به معلولیت همسرش، بیان کرد: همسر من از یک پا معلول است و با عصا و گاهی هم با ویلچر راه می‌رود.   من با معلولیت او مشکلی نداشته و این ناتوانی جسمی‌اش را برای زندگی مشترک و خوشبختی‌مان مانع نمی‌دانم.

داماد ۲۷ ساله از اینکه توانسته همسرش را با آوردن به زیارت مشهد خوشحال کند، ابراز خرسندی کرد و افزود: این سفر زیارتی ماه عسل‌مان است و به مشهدالرضا(ع) آمده‌ایم تا زندگی مشترک‌مان را بیمه امام رضا(ع) کنیم.  

منیژه چاکری عروس کرمانی نیز در ادامه صحبت‌های همسرش، گفت: من نیز متولد سال ۷۰ هستم و به خاطر معلولیت فقط یک خواستگار داشتم، همه دوستان و اقوام می‌گفتند برایت خواستگار نمی‌آید، ولی من ناامید نبودم و از امام رضا(ع) خواستم یک همسر خوب قسمتم کند که به لطف حضرت حاجتم برآورده شد.

وی تزریق آمپول اشتباه در کودکی را علت معلولیت خود دانست و تصریح کرد: من برای اولین‌بار است به زیارت امام رضا(ع) می‌آیم، وقتی چشمم به گنبد و گلدسته آقا افتاد از ایشان شفای همه مریض‌ها را طلب کرده و گفتم اگر مصلحت می‌داند من را نیز شفا دهد.

حسین عباسی مسئول کاروان زیارت اولی‌های استان کرمان هم در حاشیه این مراسم عقد، گفت: موسسه خیریه‌المهدی(عج) در استان تهران فعالیت دارد و مدتی است که مفتخر هستیم در استانهای کرمان و سیستان‌وبلوچستان نیز به مردم محروم این مناطق خدمت رسانی کنیم.

وی ادامه داد: به همت این موسسه توفیق شد عده‌ای از مردم محروم شهرستان قلعه‌گنج را برای اولین بار به زیارت امام رضا(ع) بیاوریم که اغلب اینها بچه‌های یتیم و بی‌سرپرست هستند.

وی افزود: کاروان زیارت اولی‌های کرمان چهار روز در مشهد مقدس مهمان حضرت رضا(ع) هستند و برنامه‌های متنوعی برای آنها تدارک دیده شده که از جمله آنها می‌توان به تور حرم‌ شناسی و اطعام در مهمانسرای حضرت اشاره کرد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.