۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱
کد خبر: 638588

شمار زندانیان در چند سال گذشته در خراسان رضوی کاهش یافته است.

کاهش شمار زندانیان خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی گفت: جمعیت کیفری خراسان رضوی از ۲۱ هزار نفر در سال ۹۳ تاکنون کاهش یافته است.

حجت الاسلام علی مظفری  بر لزوم تغییر قوانین در زمینه حبس تاکید کرد و گفت: نظام باید برای رفع مشکلات جمعیت کیفری تغییراتی در قوانین حبس انجام دهد به عنوان مثال افراد نباید به خاطر مهریه زندانی می شدند که این موضوع امروز حل شده است.

وی اظهار داشت: از ابتدا ضرورتی برای مجازات حبس به خاطر جرایم مالی نبوده است و در برخی جرایم کیفری نیز نیازی به مجازات زندان نیست.

حجت الاسلام مظفری گفت: هدف اصلاح است اما وقتی با جمعیت انبوه در زندان ها مواجه می شویم اهداف قانونی و شرعی تربیت فرد با رعایت کرامت انسانی محقق نمی شود.

وی افزود: اصلاح این موارد نیز بر عهده قانونگذار است هرچند همه دستگاه های اجرایی، قانونگذاران و قوه قضاییه نیز باید به وظیفه عمومی خود عمل کنند.

در این مراسم خشایار جمشیدی به عنوان مدیر کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی معرفی و از زحمات ۳۶ ساله سید محمد موسوی در این مجموعه قدردانی شد.

۱۱ زندان به همراه کانون اصلاح و تربیت و اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی چناران زیر پوشش اداره کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی است.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.