۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳
کد خبر: 638607
تذکری قدیمی به استاندار جدید

همچنان که در خبرها اعلام شد، دیروز استاندار جدید خراسان رضوی رسماً معرفی شد و آغاز به کار می‌کند. آخرین مسئولیت علیرضا رزم حسینی که دارای مدرک کارشناسی علوم اقتصادی و بازرگانی و حدوداً ۵۷ ساله می‌باشد، استانداری کرمان بوده و پیش از آن مسئولیت‌های متعددی از جمله ریاست بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس و ریاست ستاد فرماندهی سپاه هفتم صاحب الزمان(عج) استان کرمان را داشته است.

او همچنین اقدام به تأسیس چند کارخانه در استان کرمان کرده و ریاست و عضویت در هیئت مدیره و مدیرعاملی چند شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه این استان را در کارنامه خود دارد.

علاوه بر سوابق و کارنامه درخشان وی در استان زادگاهش، به عنوان نقطه قوت رزم حسینی در آغازین روزهای تصدی استانداری خراسان رضوی می‌توان به دیدار چند روز قبل وی با رئیس مجلس و مجمع نمایندگان استان اشاره کرد. اتفاقی که پیش از این به ندرت شاهدش بوده‌ایم؛ این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که در گذشته به دلیل نبود ارتباط و تعاملی قوی و کارآمد بین دولتمردان و نمایندگان مجلس، همواره در حق خراسان رضوی و بویژه مشهدالرضا(ع) ظلم شده و این خطه از حداقل سهم خود از بودجه و اعتبارات ملی محروم بوده است.

در این سال‌ها در خیلی از موارد و مقاطع شاهد بودیم که به خاطر نبود حمایت‌های دولتی و کارشکنی‌های مرکزنشینان و صدالبته نبود حضور پررنگ نمایندگان استان در عرصه پیگیری و چانه زنی و نیز نبود تعامل و هماهنگی وکلای مردم با مدیران دستگاه‌های اجرایی، حق مسلم استان و به تبع آن مشهد مقدس همواره در جریان لابی‌گری برخی و تلاش خستگی ناپذیر برخی دیگر از نمایندگان سایر استان‌ها، تضییع شده است.

به همین خاطر مشهد مقدس در خدمات رسانی مطلوب و رفع مشکلات زائران و مجاوران ناتوان بوده و این موضوع در درازمدت، تبعات جبران‌ناپذیری را در این شهر برجای گذاشته است.

این درحالی است که استاندار جدید خراسان رضوی در اولین گام ضمن دیدار با اعضای مجمع نمایندگان استان، از مشکلات ریز و درشت این خطه آگاه شده و سپس در دیدار با رئیس قوه مقننه خواستار همدلی و همگرایی بین دولتمردان و مجلسی‌ها به منظور توسعه عدالت محور خراسان رضوی شده است. این موضوع نشان دهنده نکته‌بینی و شناخت دقیق نقطه ضعف‌های اساسی و موانع پیشرفت و توسعه منطقه از سوی رزم حسینی است.

بی‌تردید وی بر این نکته نیز واقف است که بایستی به دور از شعارزدگی، تمام توان خود را به منظور تثبیت و نهادینه کردن جایگاه ملی و فراملی مشهدالرضا به کار گیرد و چانه زنی‌های پیگیرانه را برای جذب اعتبارات متناسب با موقعیت و جایگاه دومین کلانشهر مذهبی جهان و شهر تمام ایرانی‌ها در اولویت اقداماتش قرار دهد.

چراکه مشهدالرضا به عنوان مرکز خراسان رضوی، عناوین متعددی همچون دومین کلانشهر مذهبی جهان، پایتخت معنوی کشور و کعبه عاشقان اهل بیت(ع) را یدک می‌کشد و این موقعیت مدیون وجود بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) می‌باشد که همه ما خدمتگزاری در حریم حرمش را بزرگترین افتخار زندگیمان قلمداد می‌کنیم. ازسوی دیگر بنا بر پیش‌بینی کارشناسان، میزان حضور زائران در مشهد در افق۱۴۱۰ به بیش از ۴۰‌ میلیون نفر خواهد رسید و ارتقای ظرفیت‌های مشهد در حوزه گردشگری و پاسخگویی به نیازها و مطالبات شهروندان، همتی جدی را از سوی مسئولان می‌طلبد.

زیرساخت‌های مشهد نه تنها برای مردم این شهر که برای مردم ایران ساخته می‌ شود و عواید آن متوجه تمامی ملت ایران است، دراین راستا مهم‌ترین وظیفه در وهله اول برعهده دولت و نماینده عالی دولت در استان و سپس نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و آن‌ها نیز باید به این نتیجه برسند که توسعه مشهد باید ملی باشد.

امید است استاندار جدید با اتکا بر تجربه موفق مدیریتی خود در استان کرمان و نیز بکارگیری ظرفیت و توان برنامه ریزان و سیاستگزاران بومی، کارشناسان خبره، متعهد و دلسوز، طرح‌هایی را تدوین و اجرایی کند که ماحصل آن توسعه و آبادانی پایتخت معنوی ایران بوده و فضایی امن و راحت و در خور شأن زائران امام هشتم(ع) و مجاوران آن حضرت را فراهم آورد و مایه مباهات جمهوری اسلامی ایران در جهان اسلام و سایر کشورها باشد؛ با این اعتقاد که مشهد مقدس، ویترین عملکرد و توانمندی نظام به شمار می‌رود.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.