زندان نیشابور برخلاف داشتن ۳۰۰ نفر گنجایش، هزار زندانی را در خود جای داده و با کمبود شدید فضا و امکانات مواجه است.

زندان نیشابور با کمبود فضا و امکانات مواجه است

به گزارش قدس آنلاین، دادستان عمومی و انقلاب نیشابور  گفت: برای ساخت زندان جدید نیشابور ۴۰ هکتار زمین اختصاص یافته ولی از سال ۱۳۹۰ بودجه ای به این منظور پرداخت نشده است.

حجت الاسلام غلامرضا اکبری مقدم همچنین به فعالیت انجمن حمایت از زندانیان نیشابور اشاره و بیان کرد: هدف این انجمن اشتغال زندانیان پس از آزادی است که در این راستا با ایجاد ۲۵ فعالیت اقتصادی، ماهیانه ۲۸۰ میلیون ریال درآمد پایدار برای انجمن ایجاد شده است.

او با بیان اینکه حمایت از خانواده زندانیان با تهیه بسته های غذایی و فرهنگی در دستور کار قرار دارد، گفت: ۸۸۳ خانواده زندانی زیرپوشش انجمن حمایت از زندانیان نیشابور قرار دارند.

دادستان عمومی و انقلاب نیشابور ادامه داد: همچنین با تلاش این انجمن از ابتدای امسال ۹ نفر محکوم به اعدام با جلب رضایت ولی دم از دار مجازات رهایی یافته اند و پنج نفر دیگر باقی مانده اند.

وی گفت: کرد: طی این مدت ۳۱ زندانی توسط انجمن آزاد شده اند که بیشترین مبلغ پرداخت شده برای آنها ۱۰۰ میلیون ریال بوده است.

به گفته وی، سالیانه بالغ بر دو میلیارد ریال در جشن گلریزان نیشابور جمع آوری و ۱۰ درصد آن صرف خانواده های زندانیان می شود.

اکبری مقدم افزود: کمتر از ۵۰ نفر از زندانیان نیشابور را زنان تشکیل می دهند.

این مسوول اضافه کرد: ۴۵۷ دانش آموز هم پدرانشان در زندان به سر می برند که همه این دانش آموزان تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند و هزینه نوشت افزار آنها توسط انجمن حمایت از زندانیان پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه آبان ماه امسال ۵۳ نفر از زندانیان مهریه نیز در نیشابور آزاد شدند، افزود: بر اساس دستورالعمل قوه قضاییه، متهمان جرائم مالی که در آن کلاهبرداری نباشد و توانایی پرداخت ندارند تا حد امکان وارد زندان نمی شوند و زمینه اشتغال آنان با برگزاری کلاس های حرفه آموزی جهت پرداخت جریمه فراهم می شود.

دادستان عمومی و انقلاب نیشابور گفت: مبلغ ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون ریال وام چهار درصد توسط اداره مراقبت های پس از زندان به زندانیان واجد شرایط برای ایجاد اشتغال پرداخت می شود.

به گفته این مسوول، همچنین امسال تاکنون افراد نیکوکار یک میلیارد و ۱۱۲ میلیون و ۷۴۷ هزار ریال به خانواده های زندانیان، ۳۴۷ میلیون و ۳۲۷ هزار ریال به زندانیان و ۲۱۵ میلیون و ۱۶۰ هزار ریال به زندان نیشابور کمک کرده اند.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.