محمد الغبان نماینده پارلمان عراق تاکید کرد: آمریکا با اجرای سیاست‌های ظالمانه و مغایر با قوانین بین المللی در سوریه و عراق در پی ایجاد اختلافات قومی، مذهبی و سیاسی در منطقه است.

آمریکا در پی ایجاد اختلافات قومی و مذهبی در منطقه است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، محمد الغبان نماینده پارلمان عراق خاطر نشان کرد:  آمریکا با دخالت در غرب آسیا و اشغال عراق در سال ۲۰۰۳ منطقه ما را به منطقه ای بی ثبات تبدیل کرد که سبب شد تا گروه های تروریستی با حضور در کشورها، عملیات ترور، کشتار و وحشت را پایه گذاری کنند و استمرار ببخشند.

الغبان افزود: تروریست ها از ۸۰ کشور جهان با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی بخش های وسیعی از عراق و سوریه را اشغال کردند و خطر بزرگی را رقم زدند که نه تنها این دو کشور بلکه منطقه و جهان را نیز تهدید می کرد.

وزیر کشور سابق عراق به حضور داعش در این کشور اشاره کرد و گفت: حضور داعش در عراق توطئه ای برخاسته از برنامه های دستگاه های اطلاعاتی آمریکا بود که با همت مردم و نیروهای مسلح عراق خنثی شد و من می توانم با قاطعیت اعلام کنم؛ پیروزی بر داعش در عراق محقق شده است.

الغبان در پاسخ به سوالی در باره نقش مرجعیت دینی در پیروزی مردم عراق بر تروریست های بیگانه در این کشور گفت: مردم عراق با الهام و تبعیت از رهنمودهای مرجعیت دینی و با اهدای شهدای مخلص موفق به دفع خطر داعش شدند.

نماینده پارلمان عراق که اخیرا در همایش بین المللی دفاع و امنیت در غرب آسیا در تهران شرکت کرده بود، این همایش را نقطه عطف و عاملی تاثیرگذار در بدنه مقاومت در منطقه دانست و گفت: دستاوردهای این همایش می تواند موجب افزایش امنیت و ثبات در منطقه غرب آسیا شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.