امید به این که چین و آمریکا اختلافات تجاری خود را، که باعث کند شدن اقتصاد جهان شده است، حل کنند، قیمت‌های نفت جهش کرد و رشد دیروز خود را ادامه داد.

قیمت نفت خام برنت ۱.۱۲ درصد افزایش یافت

به گزارس گروه اقتصادی قدس آنلاین، در ساعات اولیه روز چهارشنبه، با امید به این که چین و آمریکا اختلافات تجاری خود را، که باعث کند شدن اقتصاد جهان شده است، حل کنند، قیمت‌های نفت جهش کرد و رشد دیروز خود را ادامه داد.

 قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۶۶ سنت یا ۱.۱۲ درصد جهش کرد و ۵۹.۳۸ دلار شد.

 قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۶۶ سنت یا ۱.۳۳ درصد جهش کرد و به ۵۰.۴۴ دلار رسید.

 هر دو شاخص نفت در معاملات دیشب بیش از ۲ درصد. جهش کرده بودند.

 استفن اینس، رییس بخش تجارت در شرکت کارگزاری اوآندا در سنگاپور، می‌گوید: قیمت‌های نفت درحالی به رشد خود ادامه می‌دهند که گزارشات اولیه از پکن حاکی از موفقیت‌آمیز بودن مذاکرات تجاری آمریکا و چین است.

 او اضافه کرد: پس از ماه دسامبر ترسناک برای کالاهای با ریسک بالا، نفت خام به حفظ حال‌وهوای مثبت ادامه می‌دهد.

دو اقتصاد بزرگ جهان مذاکرات تجاری خود را در چهارشنبه، برای سومین روز ادامه می‌دهند. این درحالیست که مذاکره در روز سوم قبلاً در زمان‌بندی اعلام شده، قرار نداشت.

 قیمت‌های نفت همچنین از سوی کاهش تولیدات اوپک پلاس هم تقویت شده است.

 ای‌ان‌زی بانک اعلام کرد: قیمت‌های نفت در حالی به رشد خود ادامه می‌دهند که سرمایه‌گذاران هر روز اطمینان بیشتری حاصل می‌کنند که کاهش تولیدات اوپک پلاس بازارهای جهانی را محدودتر می‌کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.