حسین ریاحی کارگردان نمایش جدید «پیچ در پیچ» گفت: تلاش کردیم از کمدی‌های آزاد با بداهه‌های سخیف فاصله بگیریم و به نوعی یک کمدی فانتزی جدید را برای مردم خلق کنیم.

تغییر نمایشنامه هملت به یک کمدی فانتزی ایرانی

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، حسین ریاحی کارگردان نمایش طنز جدید «پیچ در پیچ» که از امشب (چهارشنبه ۱۹ دی) قرار است اجرایش را در مجتمع فرهنگی ـ هنری عرفان آغاز کند، گفت: این نمایش نوشته امیر اسماعیلی است اما به نوعی یک هملت ایرانیزه محسوب می‌شود.

وی درباره محتوا اثر توضیح داد: در دوران جاداریه، در ایران پادشاهی حکومت می‌کند که مملکت را به سمت زوال برده است. کاراکترها همان کاراکترهای هملت هستند، فقط اسامی‌شان تغییر کرده است.

ریاحی با بیان اینکه این نمایش به نوعی شبیه کارهای مهران مدیری از جمله قهوه تلخ محسوب می‌شود،‌گفت: ما تا به حال این دست کمدی ـ که تخیلی و فانتزی باشد ـ کمتر داشتیم.

وی درباره بازیگران نمایش گفت: این کار ۷ کاراکتر شامل استاد محمد ریاحی، مسعود بهارلو، مهدی رضایی، آرش شهبازی،‌ کیا حسین‌زاده، عسل تکلو، فرزاد مظاهری و علیرضا زرینی دارد.

این کارگردان تئاتر، تمرینات نمایش را نزدیک به دو ماه دانست و گفت: امشب اجرای افتتاحیه داریم. سالن مجتمع فرهنگی ـ هنری عرفان مکان استاندارد و مناسبی برای‌ آمفی تئاتر دارد و به دلیل عمق زیاد سالنش برای دکور ما مناسب بود. ظرفیت این سالن ۴۰۰ نفر است که امیدواریم تماشاگران نمایش‌های قبلی ما و تماشاگران جدید از این کار استقبال کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که کمدی این نمایش در چه سطحی از کمدی‌های تئاتری قرار می‌گیرد، گفت: این مسلم است که ما از کمدی‌های آزاد فاصله گرفتیم، سال گذشته هم نمایش «مراقب پشت سرت باش» را به صحنه بردیم و تکیه‌مان بر متن و کارگردانی بود. در این کار هم از بداهه‌گویی صرف و ارتباط با تماشاچی پرهیز کردیم و به نوعی یک کمدی فانتزی جدید را برای مردم خلق کردیم.

ریاحی با بیان اینکه نمایش دارای موسیقی ایرانی است، گفت: تلاش کردیم از موسیقی‌های غربی و ایرانی‌های غیرمجاز فاصله بگیریم.

کارگردان «پیچ در پیچ» گفت: زمان نمایش ۱۲۰ دقیقه و قیمت بلیت هم ۴۰ هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه روزهای خوبی را برای تئاتر ایران پیش بینی نمی‌کند، گفت: الان میزان تئاترهای لاکچری با قیمت‌های بالا زیاد شده و هیچ صنف یا نهادی هم نیست که به این وضعیت بلیت‌های تئاتر رسیدگی بکند. همین ها باعث می‌شود فشار روی هنرمندان زیاد شود و متأسفانه مرجعی چون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم تحت این فشارها از تئاتر حمایت نمی‌کند.

منبع: فارس

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.