حجت‌الاسلام منتظری به جلسات برگزار شده با مسئولان دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: پرونده حادثه دانشگاه آزاد آماده ارسال به دادگاه است.

دادستان کل کشور: پرونده حادثه دانشگاه آزاد آماده ارسال به دادگاه است

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور در جمع خبرنگاران  در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص نتیجه رسیدگی به پرونده حادثه در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بعد از دیدار با مسئولان دانشگاه آزاد جلساتی برگزار شد و کسانی که در این حادثه ورود کرده بودند نظرات خود را ارائه کردند.

وی افزود بخشی از کارهای قضایی انجام‌شده و در حال آماده‌سازی برای ارائه به دادگاه است اما بخشی هم منتظر نظر پزشکی قانونی هستیم.

منتظری گفت: یکسری اقدامات هم باید انجام می‌شد که مقرر شد یک سری تکالیف را دانشگاه آزاد اسلامی انجام دهد تا شاهد این حوادث نشویم.

وی ادامه داد: یک سری هم تقصیر و قصور داشتند که در دادسرا در حال بررسی است. یکسری هم اقدامات مدیریتی در حال انجام است که به مدیران عالی دانشگاه گفتیم و مقرر شد انجام دهند.

وی در پاسخ به این سؤال که صحبت‌هایی در خصوص‌ مسدودسازی اینستاگرام شده است آیا این اقدام می‌شود گفت: فیلترینگ حساس و مهم است.

منتظری خاطرنشان کرد: ما باید معنی فیلترینگ را برای مردم درست بیان کنیم ما می‌گوییم باید این شبکه‌ها مدیریت شود اگر می‌شود کاری کرد که شبکه‌های «گرامی» بتوانند به مردم خدمت برساند اما آسیب نزند بکنید این کار را اما اگر نمی‌شود باید تصمیم دیگری گرفت.

وی ادامه داد: چرا آن روزی که مقام معظم رهبری گفتند کشور احتیاج به فضای مجازی سالم و شبکه ملی اطلاعات دارد مسئولین این را جدی نگرفتند و نرفتند دنبال این اقدام؟

منتظری گفت: وقتی می‌بینیم که جوانان قدرتمند هستند آن‌هم در عرصه‌های مختلف چرا از قدرت آن‌ها استفاده نمی‌کنیم؟ آیا این‌ها نمی‌توانند برای ایجاد یک فضای مجازی سالم تلاش کنند؟ ما می‌گوییم می‌شود و این‌ها توان وجود دارد.

دادستان کل کشور گفت: باید ابزار و امکانات و حمایت همه‌جانبه در اختیارشان باشد و باید پرسید چرا این کار انجام نمی‌شود.

وی افزود: ما میگوییم چرا مصوبات شورای عالی فضای مجازی اجرا نمی‌شود این شورا با ریاست رئیس‌جمهور تشکیل جلسه می‌دهد پس چرا اجرا نمی‌شود و اشکال ما به وزارت ارتباطات و دستگاه‌های دیگر عدم اجرای همین مصوبات است.

منتظری خاطرنشان کرد: ما بررسی‌های دقیق کردیم هنوز مصوبات اجرا نشده است و بحث این شبکه‌های گرام‌دار بحث انحرافی است بحث اصلی باید سالم‌سازی فضای مجازی باشد.

وی ادامه داد: برخی از آدم‌های مریض‌ احوال تا حرف از سالم‌سازی فضای مجازی و فیلترینگ می‌زنیم می‌گویند می‌خواهیم مثل صد سال قبل زندگی کنیم در صورتی‌که ما دنبال محرومیت مردم از فضای مجازی نیستیم بلکه دنبال سالم‌سازی هستیم.

منتظری گفت: دولت باید تمام امکانات خود را به میدان بیاورد تا همه مردم از یک فضای سالم برخوردار باشند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.