گیلان- فراخوان صبح شعر «نوری تا حرم» با محوریت شهدای گیلانی مدافع حرم و با نگاهی ویژه به جوان‌ترین شهید، «بابک نوری هریس» انتشار یافت.

فراخوان صبح شعر"نوری تا حرم" منتشر شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری و کودکان استان گیلان، همایش صبح شعر (نوری تا حرم)  با هدف پاس‌داشت مقام شهیدان، تقویت ادبیات پایداری و اشاعه‌ی فرهنگ شهادت، فراهم‌سازی زمینه‌های مناسب برای افزایش ارتباط‌های فرهنگی درمیان کودکان و نوجوانان و بسترسازی برای شکوفایی و شناسایی استعدادهای آنان به‌ همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌های گیلان و قم و همراهی دستگاه‌های فعال در این حوزه برگزار می‌شود.

هم‌زمانی برگزاری این صبح شعر با ایام الله چهلمین سال‌گشت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نیز تلاشی برای به تصویرکشیدن دست‌آوردهای گسترده‌ انقلاب و نمایش بخش ارزش‌مندی از رویش‌های این نظام مردمی و پویاست.

بر این ‌اساس،«فرهنگ ایثار و شهادت» و «ارزش‌های اخلاقی و اسلامی» از محورهای موضوعی این همایش اعلام شده است که در سه بخش «شعر کلاسیک»، «شعر نو» و «کودک ونوجوان» با شرکت گروه‌های سنی«د» و«ه» (نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال) برگزار می‌شود.

به همین منظور، شرکت‌کنندگان می‌توانند سه اثر را با موضوع و در قالب‌های یادشده، برروی یک برگ کاغذ A۴ تایپ و حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۷/۱۱/۰۵، به کانون استان گیلان به‌ نشانی رشت، صندوق پستی ۳۱۸۱ و در استان قم به نشانی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارسال‌ کنند.

قید مشخصات صاحب اثر( نام، نام خانوادگی، تحصیلات، سال تولد، نشانی و شماره ثابت و همراه) وشرکت نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ ساله، از شرایط و ضوابط ذکر شده در فراخوان محسوب‌ می‌شود.

آثار ارسالی نیز پس از داوری و انتخاب، روز چهارشنبه ۱۷ بهمن ماه ۱۳۹۷، هم‌زمان با برگزاری صبح شعر «نوری تا حرم» در گلزار شهدای شهر رشت قرائت‌شده و به برگزیدگان، جایزه‌های نفیسی اهدا می‌شود.

شایان ذکر است، افزون بر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌های گیلان و قم، فرمانداری رشت، آموزش و پرورش، بنیادشهید و امور ایثارگران، بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سپاه قدس،  صدا و سیما و ستاد کنگره سرداران، امیران و ۸ هزار شهید استان گیلان، از مجموعه‌های همراه در برگزاری این همایش به‌شمار می‌روند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.