شرکت بوئینگ ۸۰۶ هواپیما در ۲۰۱۸ تحویل داد و عنوان بزرگترین هواپیما ساز دنیا را در هفتمین سال پیاپی به دست آورد.

بوئینگ ۸۰۶ هواپیما در سال ۲۰۱۸ تولید کرد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، شرکت بوئینگ ۸۰۶ هواپیما در ۲۰۱۸ تحویل داد و عنوان بزرگترین هواپیما ساز دنیا را در هفتمین سال پیاپی به دست آورد .
سهام این شرکت  نیز در سال ۲۰۱۸ ، ۳.۹ درصد بالا رفت و به ۳۴۰.۹۰ دلار رسید که بزرگترین درصد بدست آمده در میانگین صنعتی داو جونز بود .
ایرباس، رقیب اروپایی بوئینگ که قرار است ارقامش را در روز چهارشنبه اعلام ‌کند، پس از بویینگ قرار دارد و اعلام کرد ۸۰۰ هواپیمای جت آن منتظر حسابرسی نهایی هستند .
جیم کوریدور،  تحلیلگر تحقیقات CFRA گفت:« در کل، بویینگ دارد سهم بازار را از اصلی ترین رقیبش، ایرباس می گیرد و تقاضای تجاری و نظامی خوبی برای آن وجود دارد» .
ایهسین مونیر، معاون ارشد رئیس فروش و بازاریابی بویینگ گفت:« علاوه بر ادامه تقاضا برای ۷۳۷MAX  فروش خوبی هم در تمام هواپیماهای پهن پیکر (دو راهرویی) خود داشتیم» .
بویینگ برای کم کردن مشکل زنجیره عرضه به گسترش ظرفیت تولید در تولید کنندگانی کمک کرد که در سال جاری کارگر استخدام کرده بودند. این کارگران شامل بازنشسته ها هم می شدند.
شرکت اسپیریت ایروسیستمز، بزرگترین تولید کننده بوئینگ در ماه اکتبر اعلام کرد همچنان درحال تامین درخواست های فزاینده برای قطعات این هواپیما است .

افزایش سفارش ها  
همچنین به نظر می‌رسد بوئینگ ایرباس را در تعداد سفارش ها هم در ۲۰۱۸ شکست داده است. این هواپیما سازی ۸۹۳ سفارش خالص بدون محاسبه سفارش های لغو شده داشت .
در این بین، ایرباس نوامبر را با ۳۸۰ سفارش خالص به پایان رساند. از آن زمان تا حالا هم معامله هایی برای ۲۲۰ هواپیمای دیگر را قطعی کرده است .
طبق منابع صنعتی، ایرباس ۱۵۰ قرارداد دیگر هم با شرکت های آسیایی بسته که به زودی اعلام می‌شوند. تقاضای چین برای بویینگ هم بالا رفته است .
سفارش های بوئینگ و ایرباس در مقایسه با سال ۲۰۱۷ به خاطر درگیری های تجاری و رشد کند اقتصاد جهان کاهش یافته است ولی مقدار فروش هر دوی آنها افزایش داشته چون از قبل سفارش گرفته بودند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.