البرز - ‌سردار یوسف مولایی با بیان اینکه دیپلماسی عمومی اکنون دست رسانه ها افتاده است، گفت: اگر سواد رسانه ای کم باشد به انفجار اطلاعات می رسیم در حالی که تجزیه، تحلیل و تقسیم بندی در فعالیت های رسانه ای امری مهم است.

دیپلماسی عمومی اکنون دست رسانه‌ها است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سردار یوسف مولایی فرمانده سپاه استان البرز عصر چهارشنبه در آئین اختتامیه سومین جشنواره رسانه ای ابوذر درکرج اظهار کرد: بعد از گذشت چهل سال از انقلاب در حوزه رسانه بایستی با رویکردهای جدید پیش رفت.

وی افزود: در طول دوران چهل ساله انقلاب اسلامی جنگ های نرم، نیمه سخت و سخت در حوزه رسانه از سوی دشمن ‌در کشورمان ایجاد شد و به دنبال آن حوادثی رخداده است که جریان تجزیه طلبی ها در کشور و جنگ دوران دفاع مقدس از جمله اینها است.

سردار مولایی با بیان اینکه باید به وظایف اصلی رسانه که انتقال و آگاهی دادن و خبررسانی است پرداخته شود، گفت: امروز کارکردهای رسانه با گذشته تفاوت دارد و فارغ از ارزش گذاری مثبت و منفی آن اکنون به مدیریت ذهن می پردازند.

وی اضافه کرد: اکنون بخش عمده ای از اذهان عمومی را رسانه مدیریت می کند و با توجه به ماهیت اصلی رسانه که خبر رسانی و هویت فرهنگی  است اکنون به مدیریت ذهن رسیده ایم.

فرمانده سپاه استان البرز با اشاره به اینکه امروز اگر رسانه را عام تلقی کنیم، ایجاد تغییر و جابجایی نیازها از مواردی است که با تکیه بر رسانه ها حادث می شود، ‌گفت: رسانه قدرت اعمال ایجاد نیاز جدید و تغییر در نیازها را داردچراکه یکی از کارکردهای رسانه های مجازی مانند تلگرام در خصوص ارتباطات، ترابری، حوزه های بانکی و پولی است که در این زمینه ها به جابجایی اولویت ها پرداخته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به کلید واژه هایی که از کشور آمریکا به دست آمده است به این نتایج دست یافته ایم و این را می گوییم که رسانه های کنونی موجب تغییر ارجحیت ها شده است.

سردار مولایی با اشاره به اینکه دشمن می گوید تمدن ایران از خشن ترین تمدن ها است، ‌افزود: در این خصوص فیلم ۳۰۰ را نمایش داده است که می گوید ایران خالی از تمدن است چراکه می خواستند سیلی به گفتگوی تمدن ها بزنند و تمدن ما را زیر سوال ببرند.

وی افزود: دشمنان ما امروز گروه داعش را درست کرده اند که تمدن اسلام را زیرسوال ببرند و با نشان دادن کشتارهای صورت گرفته توسط داعشی ها می خواهند مسلمانان را در حال ارتکاب به بدترین و وحشی ترین اعمال نشان دهند.

فرمانده سپاه استان البرز به فعالیت قمه زنی شیعه های انگلیسی که در اینترنت تبلیغ می کنند ‌اشاره کرد وگفت: می خواهند مسلمانان را زیر سوال ببرند و تمدن با عظمت ما را وحشیانه نشان دهند و امروز این قدرت رسانه شده است.

سردار مولایی با بیان اینکه دیپلماسی عمومی اکنون دست رسانه ها افتاده است و رسانه ها این توانایی را دارند که بر اساس مولتی مدیا رفتار کنند، گفت:این در حالی ‌است که امروز رسانه به عنوان یک وسیله قابل اتکا درآمده است.

وی ادامه داد: رسانه می تواند خیلی از پیروزی ها را رقم بزند و با تغییر در سیاست ها و کارکردها در رویکردهای مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... تاثیر بگذارد.

‌این مسئول با بیان اینکه آمریکایی ها ۲۴۰ میلیون دلار در زمینه فعالیت رسانه ای برای مقابله با ایران تصویب کرده اند، گفت:  ما نیز در مقابل این ‌آسیب ها باید با رسانه ها مقابله کنیم .

وی عنوان کرد: رسانه ای که بخواهد به تحریک های اجتماعی دامن بزند این کار یک خیانت است این در حالی است تحریکات رسانه ای به شهری مانند ‌کلانشهر کرج ضربه می زند.

سردار مولایی با اشاره به اینکه سیاست ها در استان باید به صلاح جامعه بوده و با توجه به شرایط ها اقلیمی و دیگر از ظرفیت ها استفاده کنیم،   ‌گفت: بیسوادی رسانه باید مورد توجه باشد و باید به ارتقا سواد رسانه ای خاص مردم نیز مهم است.

فرمانده سپاه استان البرز در ادامه گفت:اگر سواد رسانه ای کم باشد به انفجار اطلاعات می رسیم در حالی که تجزیه، تحلیل و تقسیم بندی در فعالیت های رسانه ای امری مهم است.

وی در پایان به فعالیت های رسانه ای دنیای کنونی و ظرفیت های این عرصه اشاره کرد و گفت: اکنون با فعالیت های رسانه ای شرایط به گونه ای است که ما در یک فضای شیشه ای هستیم و تمامی ارتباطات، تحرکات و زندگی ما در این فضا رصد می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.