همدان- محمد مددی گفت: در استان همدان ظرفیت مناسب برای تولید چینی‌بهداشتی فراهم شده است اما اکنون متاسفانه از ۱۲۹ فعال تولیدی چینی بهداشتی استان ۹۱ واحد پروانه استاندارد ندارند.

واحدهای تولید چینی بهداشتی بدون پروانه استاندارد همدان مشخص شدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد مددی مدیر اداره کل استاندارد همدان اظهار کرد: ۵ واحد از واحدهای بدون پروانه هم برای دریافت پروانه استاندارد اقدام کردند؛ همچنین افزون بر این باید یک مدیریت بهبود مستمر کیفیت هم در همه مراکز تولید وجود داشته باشد.

وی گفت: استانداردسازی واحدهای تولیدی چینی‌آلات بهداشتی از سال ۹۲ اجباری شده که براساس آخرین آمار ۱۲۹ واحد در استان شناسایی شده است که از این تعداد  ۳۳ واحد پروانه استاندارد دارندو ۹۱ واحد بدون استاندارد هستند و پنج واحد هم برای دریافت پروانه استاندارد اقدام کردند.

وی تصریح کرد:رعایت ماده ۱۵ قانون استاندارد برای همه واحدهای فعال تولید چینی بهداشتی الزامی است و تولید، توزیع و فروش چینی بهداشتی بدون پروانه استاندارد غیرقانونی است و قانون برای افرادی که از این ماده قانونی تخلف کنند حبس تعزیری درجه ۶ و جزای نقدی درجه ۳ پیش‌بینی کرده است.

مددی در زمینه اخذ گواهینامه معاینه فنی موتورخانه نیز گفت: فقط ۱۷ مورد برای اخذ این گواهینامه به اداره استاندارد مراجعه کرده‌اند و دستگاه‌های اقدام‌کننده نیز شامل دانشگاه ملایر، بانک توسعه تعاون و اداره کل استاندارد استان بوده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.