۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 638849

شرکت ایتالیایی برتونه از محصول جدید خود که یک سوپر اسپرت برقی است، پرده‌برداری کرد.

سوپراسپرت الکتریکی برتونه معرفی شد

به گزارش گروه قدس آنلاین، برتونه را باید یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین استودیوهای طراحی در کشور ایتالیا دانست. برتونه متاسفانه در سال ۲۰۱۴ دچار ورشکستگی شد و به همین دلیل سهام آن برای فروش گذاشته شد.

پس از آن نام برتونه تبدیل به زیرمجموعه‌ای از شرکت فرانسوی Akka شد و زیر چتر حمایتی شرکت حمل‌ونقل ایتالیایی Flymove قرار گرفت. برتونه حالا پس از شروع دوباره، از یکخودروی الکتریکی رونمایی کرده است که دیانشه (Dianche) نام دارد. شرکت (Flymove) برای برند دیانشه برنامه‌ی گسترده‌ای دارد و قصد دارد تا محصولات متنوعی را از خودروهای شهری کوچک گرفته تا خودروهای سوپر اسپرت با نام این برند به تولید برساند. خودروهای سوپر اسپرت این برند جدید از نام برتونه نیز بهره‌پند خواهند بود. فلایمو برنامه دارد تا دو خودروی سوپر اسپرت الکتریکی را با نام‌های دیانشه برتونه BSS GT One و BSS GT Cube روانه بازار کند.

Dianchè Bertone BSS GT One

مقاله‌های مرتبط:

مدل مفهومی این خودروها سال گذشته در میلان ایتالیا به نمایش درآمده بود. هر دوی این مدل‌ها از موتور الکتریکی مستقل برای هر محور استفاده می‌کنند. در مدل BSS GT One مجموع قدرت به ۴۰۰ اسب بخار می‌رسد ولی مدل BSS GT Cube دارای قدرت دو برابر یعنی حدود ۸۰۰ اسب بخار خواهد بود. مدل دوم مشخصا خودروی سریع‌تری خواهد بود و به‌گفته‌ی فلایمو می‌تواند در ۲.۲ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت نیز دارد.

Dianchè Bertone BSS GT One

برای تامین انرژی این خودرو الکتریکی از یک پک باتری با ظرفیت ۱۰۰ کیلووات ساعت استفاده شده است. فلایمو در حال توسعه‌ی فناوری جدیدی برای جایگزین کردن سریع باتری‌ این خودرو است. ایستگاه‌های تعویض باتری طراحی خواهد شد که می‌توانند در کم‌تر از ۳ دقیقه باتری مصرف‌شده را از خودرو خارج کرده و با یک باتری شارژشده جایگزین کنند. بنابر ادعای این شرکت به‌زودی اولین ایستگاه در ایتالیا افتتاح خواهد شد.

Dianchè Bertone BSS GT One

فلایمو به‌زودی و از حدود یک هفته‌ی بعد سفارش‌گیری برای تولید این سوپراسپرت برقی را شروع خواهد کرد و اولین سری خودروها در اوایل سال ۲۰۲۰ تحویل مشتریان خواهند شد. فعلا تنها برای تولید ۹ دستگاه از هر مدل برنامه‌ریزی شده است و تولید آن‌ها در ایتالیا انجام خواهد شد.

منبع: زومیت

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.