حجت الاسلام کمیلی گفت: اصلی ترین بستر آموزش و توجه به نماز مدارس و آموزش و پرورش است که باید در این زمینه طوری عمل کنیم که مدارس ما به صورت مکانی برای آموزش های دینی و نماز که همان دغدغه مهم رهبری هم هست تبدیل شود.

اصلی‌ترین بستر آموزش و توجه به نماز، مدارس و آموزش و پرورش است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه، "حجت الاسلام کمیلی" مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی  ظهر امروز در نشست هم اندیشی که با حضور اعضای ستاد نماز جمعه بشرویه برگزار شد با اشاره به نقش تاثیر گذار نماز در سلامت جامعه گفت : یکی از بهترین عبادات اسلامی که همایش با شکوه و اجتماع بزرگ مسلمانان را به نمایش گذاشته و تاثیر بسیار زیادی در سلامت و وحدت گرایی مردم مومن و با ایمان را دارد، بزرگترین قرارگاه فرهنگی هر شهرستان نماز جمعه است.

وی با تشریح بخشی از پیام مقام عظمای ولایت و رهبری حضرت امام خامنه ای (حفظه الله) به بیست و هفتمین اجلاسیه نماز اظهار داشت: بسیاری از منویات مقام معظم رهبری به نوعی برآیند تفسیر آیات و روایات قرآنی است که باید به عنوان یک درس و الگو برای ملت ولایتمدار ایران اسلامی مورد بهره برداری قرار گیرد.

کمیلی افزود: آنچه که دراین پیام ارزشمند مقام معظم رهبری به آن اشاره کرده اند، مسئله شروط قبولی اعمال است که همان اقامه نماز محسوب می شود و لازم است برای تحقق آن تمام توان و تلاش خود را بکار گیریم.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی به برخی نابسامانی های اجتماعی اشاره کرد و افزود: قسمت عمده ای از آلودگی ها و نابسامانی های اجتماعی مسئله نپرداختن به فریضه الهی نماز است که اصلی ترین بستر آموزش و توجه به نماز مدارس و آموزش و پرورش است که باید در این زمینه طوری عمل کنیم که مدارس ما به صورت مکانی برای آموزش های دینی و نماز که همان دغدغه مهم رهبری هم هست تبدیل شود.

وی با قدردانی از زحمات مسئولین ستاد اقامه نماز بشرویه و مجموعه ادارات و نهادهای شهرستان بشرویه تصریح کرد: در بازدید میدانی که امروز داشتیم؛ بحمد الله شهرستان بشرویه هم در ادارات و نهادها و بویژه مدارس و هم مساجد سطح شهر اقامه نماز های جماعت با شور و نشاط خوبی برگزار می شود و جوانان و نوجوانان این شهرستان حضوری بسیار خوب در مساجد دارند که جای قدردانی است.

کمیلی افزود: برگزاری نماز جمعه یک توفیق الهی است و عزیزانی در این مراسم مشول خدمت هستند توفیقی الهی دارند، چرا که نماز جمعه سنگر خدمت به اسلام و مومنین خداجو است و باید تلاش کنیم تا زمینه جذب حداکثری جوانان و نوجوانان را به این مراسم عبادی _ سیاسی و دشمن شکن نماز جمعه را فراهم آوریم.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی تصریح کرد:  بهترین نماز جمعه ها نماز جمعه ای است که توسط مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (حفظه الله) اقامه می شود که نمونه و الگویی برای تمام ائمه جمعه سراسر کشور است.

در ادامه این مراسم" حجت الاسلام علی اکبر حدادیان "امام جمعه موقت بشرویه هم به نقش بانوان در سلامت جوامع انسانی اشاره کرد و گفت : بخش اعظمی ازافراد جوامع انسانی را بانوان محترم تشکیل میدهند که همیشه و در همه صحنه ها حضوری فعال داشته و با رعایت حجاب و عفاف به سلامت و امنیت جامعه کمک می کنند.

وی از بانوان اسلامی هم خواست تا از سیره زندگی بانوان صدر جهان اسلام همچون حضرت خدیجه (ص) و بی بی فاطمه زهرا (ع) و حضرت زینب(س) در پشتیبانی از رسالت و امامت پیروی کرده و به تربیت فرزندانی صالح و با اخلاق بپردازند.

 در این نشست بر هماهنگی فعالیت های ستاد اقامه نماز جمعه و جماعات و ارائه راهکار های مفید و سازنده در جذب جوانان و نوجوانان به مساجد و نماز جمعه تاکید شد.  

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.