بانک جهانی اعلام کرد: رشد اقتصادی روسیه علیرغم تحریم‌های آمریکا علیه این کشور در سال گذشته افزایش یافت و از ثبات تورم برخوردار بود.

رشد اقتصادی روسیه علیرغم تحریم‌ آمریکا افزایش یافت

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، براساس اعلام بانک جهانی به رغم تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، اقتصاد این کشور در سال گذشته رشد داشته است. در گزارش چشم‌انداز اقتصاد جهانی بانک جهانی در سال ۲۰۱۹ تاکید شده است نرخ رشد اقتصادی روسیه در سال گذشته افزایش یافت و تورم هم در سطح پایین باقی مانده است. 

براساس این گزارش، به رغم اینکه تحریم‌ها علیه این کشور شدت یافته، روسیه تورم نسبتا کم و پایداری را تجربه کرده و تولید نفتش هم افزایش یافته است. در نتیجه تقویت فعالیت‌های داخلی، اقتصاد روسیه با ۱.۶ درصد رشد، سال گذشته را به پایان برد. 

در گزارش بانک جهانی همچنین اشاره شده که کشورهای صادرکننده نفت در روسیه رشد نسبتا ثابتی را در سال ۲۰۱۸ به لطف تقویت قیمت نفت داشتند. 

در روسیه به دلیل حمایت مصرف‌کننده‌های بخش خصوصی و صادرات این کشور، رشد اقتصادی این کشور تقریبا منعطف‌تر بود و پیش‌بینی می‌شود که در میان‌مدت در سال جاری رشد اقتصادی به ۱.۵ درصد برسد. 

در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ بانک جهانی پیش‌بینی کرده که افزایشی در نرخ رشد تولید ناخالص داخلی این کشور اتفاق بیفتد و به ۱.۸ درصد برسد.

در ماه اکتبر صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی خود از رشد تولید ناخالص داخلی این کشور را در سال ۲۰۱۹ به ۱.۸ درصد افزایش داده بود. 

مائوریک آبستفلد رئیس اقتصادانان آی‌ام‌اس به تأثیر مثبت افزایش قیمت نفت در اقتصاد روسیه اشاره کرده بود و همچنین تأثیر منفی تحریم‌ها را هم خاطرنشان کرده بود. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.